مدیران خودروعصر اعتبار

باغ ۸ هزار و ۵۰۰ متری در سعادت‌آباد رو به نابودی است

عصر ساختمان- با بلدزر به جان باغ افتاده‌اند و آن را نابود می‌کنند. به خدا مردم مقابل باغ ایستاده‌اند و گریه می‌کنند، چرا که آنها شاهدند؛ چطور درختان قدیمی و تنومند باغ را از جا می‌کنند و از ریشه در‌می‌آورند. ما نمی‌دانستیم به چه کسی اعتراضمان را بگوییم ،حرف‌‌های مردی است که با صدایی مضطرب برای نجات یک باغ کمک می‌طلبد.

باغ ۸ هزار و ۵۰۰ متری در سعادت‌آباد رو به نابودی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا ، چند روز پیش تماسی از طرف یکی از اهالی محله سعادت گرفته شد؛ که خبر از تخریب باغی در این منطقه می‌داد.

    مرد با صدای مضطرب گفت: با بولدزر به جان باغ افتاده‌اند و آن را نابود می‌کنند. به خدا مردم مقابل باغ ایستاده‌اند و گریه می‌کنند، چرا که آنها شاهدند؛ چطور درختان قدیمی و تنومند باغ را از جا می‌کنند و از ریشه در‌می‌آورند ما نمی‌دانستیم به چه کسی اعتراضمان را بگوییم .

    محمد میرزایی (دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران) درباره نتیجه حاصل از بررسی موضوع گفت: حدود دو سال پیش نیز کمیته محیط زیست درباره لزوم حفاظت از این باغ با شهرداری مکاتبه و بر ضرورت برخورد با متخلفان و تخریب‌کنندگان باغ تاکید کرده بود.

    وی با بیان این مطلب افزود: زمین این باغ 8 هزار و 500متر است و پهنه آن در نقشه، مسکونی اعلام شده است این موضوع به این دلیل است که در سیستم پهنه‌بندی کنونی هر 10 هزار متر را یک پهنه حساب می‌کنند که این باغ نیز به دلیل واقع شدن در پهنه مسکونی به‌ عنوان پهنه ‌R122 (مسکونی) مشخص شده، این درحالی است که این باغ نباید پهنه مسکونی حساب شود.

    میرزایی با بیان اینکه این باغ بیش از 400 درخت داشته و براساس رای کمیسیون ماده 7 در سال 86 به عنوان باغ شناخته شده‌است، اظهار کرد: در آن سال بیش از 200 درخت این باغ قطع یا سوزانده شده و به این دلیل مالک باغ جریمه شده است که 4 برابر محیط‌بن در باغ درخت بکارد، اما بررسی‌هایی که طی چند روز گذشته در خصوص این باغ انجام شد؛ نشان می‌دهد، دوباره درختان این باغ سوزانده و خشک شده است.

    وی عنوان کرد: برای از بین بردن باغات یا آن را آبیاری نمی‌کنند یا به مرور تک‌تک درختان را حذف می‌کنند؛ یعنی با عدم رسیدگی به باغ و عدم انجام عملیات به‌زراعی در آنها علف‌های هرز روئیده و در نتیجه درختان خشک شده و از بین می‌روند و در نهایت با ایجاد آتش‌سوزی باغ را از بین می‌برند و برای گرفتن پروانه ساخت‌وساز به سراغ شهرداری می‌روند.

    میرزایی با اشاره به قانون حفظ و گسترش فضای سبز خاطرنشان کرد: براساس این قانون، تخریب باغ از مصادیق بارز تخریب و امحا باغ است که باید با شکایت شهرداری و ارجاع سوابق و شناسنامه باغ مذکور از طرف این نهاد به محاکم قضایی، این باغ مصادره و به نفع مردم در اختیار شهرداری قرار گیرد و از صدور هرگونه پروانه ساختمانی و ساخت‌وساز در این باغ جلوگیری شود.

    دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان بر ضرورت برخورد شهرداری با متخلفان و تخریب‌کنندگان باغات تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار