مدیران خودروعصر اعتبار

عزم دولت برای اتمام مسکن مهر

عصر ساختمان- با این که اتمام ۳۴۱ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تا پایان سال بعید به نظر می‌رسد ولی مسوولان از عزم دولت برای عمل به تعهدات خود سخن می‌گویند.

عزم دولت برای اتمام مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تیتربرتر،به نظر می رسد دولت تمام تلاش خود را برای اتمام مسکن مهر در پایان سال جاری به کار گرفته اما اتمام این واحدها در شهرهایی همچون پردیس، پرند و هشتگرد تا پایان سال دور از ذهن است که حتی برخی مسوولان به آن اذعان دارند.

    هنوز پردیس از نبود آب کافی و بهداشتی رنج می برد، پرند 7 هزار واحد بدون متقاضی و 30 هزار واحد نیمه تمام دارد و هشتگرد نیز با وضعیتی مشابه مواجه است. نمونه آن مسکن مهر 1020 واحدی معلولان هشتگرد است که پس از گذشت بیش از هشت سال فقط 120 واحد آن با 70 درصد پیشرفت فیزیکی ساخته شده است.

    عمده مشکلات 341 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر، نبود مشتری، مکان یابی نامناسب و کشمکشهای تعاونی ها عنوان می شود. البته اغلب این واحدها حداقل یکی از انواع خدمات آب، برق و گاز را ندارند و فاضلاب نیز در نوع خود معضل دیگری شده که چالشهایی بین وزارتخانه راه و شهرسازی با وزارتخانه نیرو ایجاد کرده است.

    در این خصوص مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، عدم همکاری مناسب و به موقع از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان را یکی از دلایل اصلی و جدی موجود در تأخیر افتتاح واحدهای باقی‌مانده اعلام کرد و گفت: تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی که نیازهای مهم و اصلی سایت مسکن مهر در زمان تحویل به شمار می‌روند بدون شک وابسته به کمک سایر دستگاه‌ها دارد. این دستگاه‌ها باید براساس وظایف مشخص خود تا پایان سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند تا سیاست دولت و برنامه وزارت راه و شهرسازی در تکمیل سایت مسکن مهر در سال جاری محقق شود.

    همچنین محسن نریمان ـ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ـ گفت: اهمیت تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر برای ما از این جهت است که ما به مردم متعهد هستیم.

    وی بر تحویل هرچه سریع تر واحدهای مسکن مهر تأکید کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ریاست محترم جمهور، وظیفه ما این است که در سریع ترین زمان ممکن واحدهای مسکن مهر را در شهرهای جدید به متقاضیان تحویل دهیم.

    به گفته نریمان، در اکثر شهرهای جدید کشور با اعتباراتی که درنظر گرفته شده، مشکلات برطرف خواهد شد و تلاش ما این است که با همدلی و انسجام بیشتر مسکن مهر را به سرانجام خیر برسانیم.

    رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر الزام تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر گفت: با رویکرد محله محوری موجبات اعتماد مردم را فراهم می کنیم و مسکن آنان را با تمام امکانات و رعایت حقوق شهروندی تحویل خواهیم داد.

    نریمان تکمیل هر چه سریع تر مسکن مهر را تعهد به مردم دانست و گفت: مخاطب ما مردمی هستند که ما از مشکلات عدیده آنها اطلاع داریم و سعی ما این است که با تحویل واحدها بخش زیادی از این مشکلات را مرتفع سازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو