مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین تکلیف ۸۵۰ پرونده سند روستایی در فومن تا پایان سال ۹۵

عصر ساختمان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان از تعیین تکلیف ۸۵۰ پرونده سند روستایی در فومن تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

تعیین تکلیف ۸۵۰ پرونده سند روستایی در فومن تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر ،سید جعفر مفیدی در جلسه بررسی روند صدور اسناد روستایی که عصر پنج شنبه در دفتر فرماندار شهرستان فومن برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه 26 اردیبهشت ماه در شهرستان فومن در خصوص رفع مشکلات صدور اسناد روستایی، اظهار کرد: از مسئول این نهاد در شهرستان فومن درخواست شد تا جدول زمان بندی شده برای اجرای برنامه ها تدوین کنند.

    وی با بیان اینکه  قرار بود تا خردادماه امسال 250 پرونده بلا تکلیف در شهرستان فومن تعیین تکلیف شود، افزود: از مجموع یک هزار و 500 پرونده، تعدادی سند قبلا صادر شده ولی براساس آمار موجود باید تکلیف حدود 850 پرونده مشخص شود.

    مفیدی استان گیلان را در بخش صدور سند جزو استان های برتر دانست و گفت: به خصوص در سال های اخیر استان گیلان به دلیل پتانسیل خوب در تعداد روستائیان، طی یک ماه گذشته یکصد و پانزدهمین سند روستایی نیز صادر شده است.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان  با بیان اینکه در سال گذشته  10 هزار سند صادر شده است، تصریح کرد: گام اول که عبارت است از تشکیل پروند، جمع آوری و تنظیم اوراق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و ثبت اسناد و املاک در گام بعدی نقش آفرین است.

    وی به تعامل و همکاری خوب بین دو دستگاه اشاره و اظهار کرد: این همکاری مربوط به سه دوره برنامه توسعه بوده و  به حدی است که به عنوان الگو برای سایر دستگاه استفاده می شود.

    به گفته این مسئول نتایج مثبت این تعامل شامل حال روستائیان که نیمی از جمعیت استان را تشکیل داده و به عنوان تأثیرگذارترین قشر در محقق کردن «اقتصادمقاومتی» هستند، می شود.

    وی ادامه داد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان تلاش می کند تا با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همه 850 پرونده صدور سند روستایی شهرستان فومن را تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

    مفیدی در ادامه با تأکید به ضرورت تشکیل یک واحد مخصوص سند روستایی در شهرستان، اظهار کرد: مطمئنا کارگروهی و تعامل خوب موجب می شود تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

    وی با بیان اینکه ثبت در شهرستان فومن دارای قدمت تاریخی است، گفت: از سال 1314 ثبت در این شهرستان وجود داشته و حتی صومعه سرا نیز جزو شهرستان فومن محسوب می شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی