مدیران خودروعصر اعتبار

۱۳ هزار و ۸۱۵ همدانی تسهیلات مسکن دریافت کردند

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن همدان گفت: مردم این استان ۱۳ هزار و ۸۱۵ فقره تسهیلات مسکن به میزان ۵۲۶ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه سالجاری دریافت کردند.

۱۳ هزار و ۸۱۵ همدانی تسهیلات مسکن دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رسول مالمیر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات از نظر فقره 153 و از نظر مبلغ 171 درصد رشد داشته است افزود: رسالت بانک مسکن خانه دار کردن مردم بوده و در این راستا این بانک مجری سیاست های دولت است.

    وی افزود: بیشتر مخاطبان بانک مسکن دهک های پایین و متوسط جامعه هستند و  این تسهیلات در قالب خرید، مشارکت ساخت، واگذاری سهم الشرکه، جعاله تعمیرات، مرابحه، سیل زدگان، ازدواج، نهادهای حمایتی و بافت فرسوده پرداخت کرده است.

    مدیر شعب بانک مسکن همدان بیان کرد: 2 هزار و 373 فقره تسهیلات خرید به میزان 133 میلیارد تومان، یک هزار و 89 فقره تسهیلات مشارکت در ساخت به میزان 143 میلیارد تومان، 2 هزار و 182 فقره تسهیلات واگذاری سهم شرکه به میزان 83 میلیارد تومان، چهارهزار و 228 فقره وام تعمیرات به ارزش 75 میلیارد تومان و یک هزار و  215 فقره تسهیلات مرابحه به میزان 41 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    مالمیر ادامه داد: همچنین در 10 ماهه سالجاری سه هزار و 438 فقره تسهیلات به سیل زدگان به میزان 85 میلیارد تومان، 848 فقره تسهیلات ازدواج به میزان 23 میلیارد تومان، 154 فقره تسهیلات به افراد معرفی شده از سوی نهادهای حمایتی به میزان پنج میلیارد تومان و 328 فقره تسهیلات بافت فرسوده به ارزش 15 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    وی گفت: به طور میانگین ماهانه 237 فقره تسهیلات خرید توسط بانک مسکن پرداخت شده است که با رسیدن به ماه های پایانی سال این آمار رو به افزایش است.

    مدیر شعب بانک مسکن همدان بیان کرد: این بانک از نظر مطالبات با 320 میلیارد تومان رتبه اول استان را دارد و در این بین شهرستان های نهاوند و ملایر بیشترین میزان بدهی معوق را دارند.

    مالمیر تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی مربوط به ماده (2) تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 و نیز بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 ، بانک مسکن می تواند در صورت تسویه یکجا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات توسط مشتریان مشمول؛ در چارچوب ضوابط و اولویت‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرائم متعلقه اقدام کند.

    وی گفت: با توجه به اجرای طرح بخشودگی سود و جرائم در قالب طرح میثاق تا پایان سالجاری از شهروندان درخواست می شود علاوه بر استفاده از مزایای مطلوب این طرح ها با پرداخت دیون خود، بانک مسکن را در ارایه خدمات و تسهیلات به سایر هموطنان یاری کنند.

    مدیر شعب بانک مسکن همدان بیان کرد: با اجرای طرح بخشودگی سود و جرائم در قالب طرح تبصره 35 و طرح میثاق چهار هزار پرونده در 10 ماهه سالجاری تعیین تکلیف شدند.

    مالمیر ادامه داد: افزایش 170 درصدی منابع در 10 ماهه سالجاری نشان از افزایش رضایتمتدی مردم از کارکنان این بانک است؛ همچنین نسبت مصارف به منابع 173 درصد بوده یعنی منابع 20 هزار میلیارد تومان و مصارف 34 هزار میلیارد تومان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی