مدیران خودروعصر اعتبار

اراضی شهرک صنعتی سنگ ماکو آماده بهره‌برداری شد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: قریب به اتفاق اراضی شهرک صنعتی سنگ ماکو آماده بهره برداری و واگذاری به سرمایه گذاران شد.

اراضی شهرک صنعتی سنگ ماکو آماده بهره‌برداری شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ، حسین فروزان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی و توانمندیهای منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: هم اینک برای رونق اقتصادی در ماکو پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی زیادی در دست اقدام و آماده بهره برداری است.

    وی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، ابزارها و توان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذرایجان غربی به منظور تسهیل روند رشد و توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف اقتصادی حائز اهمیت است.

    فروزان افزود: با توجه به چشم انداز و اهداف توسعه‌ای منطقه آزاد ماکو، مطالعات و امکان سنجی اجرای پروژه‌های زیربنایی و زیر ساختی متعددی در منطقه انجام شده که تا چند ماه آینده به مرحله بهره برداری می‌رسد.

    مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، مطالعات و احداث و تکمیل فرودگاه بین المللی ماکو، تعریض راههای مواصلاتی، ایجاد پایانه‌های صادراتی منطقه، شهرک سنگ، شهرک صنعتی، زیباسازی شهر ماکو با توجه به وجود بازارچه مرزی، ساخت اولین هتل بین المللی 5 ستاره، نمایشگاه بین المللی و نیز پارک امام خمینی (ره) را از جمله طرحها و پروژه‌های مورد نظر برشمرد که در دست مطالعه بوده و یا در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری می‌رسند.

    فروزان با تشریح ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو در بخش کشاورزی از جمله در حوزه شیلات و نیز بخش معادن از نظر دارا بودن معادن غنی و تنوع آن در منطقه که تاکنون بهره برداری مناسبی نشده است گفت: اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های مورد نظر نظیر ایجاد شهرک سنگ که 200 هکتار آن آماده بهره‌برداری شده، انجام یافته است.

    وی اظهار داشت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی منطقه نیز با 140 هکتار در نزدیکی مرز بازرگان آماده شده که 40 هزار هکتار در 3 ماه آینده مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

    مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان تسهیلات و مزایای سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در منطقه آزاد ماکو و با تشریح مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی توسعه این منطقه گفت: مشکل اصلی منطقه در حوزه زیرساختها است بنابراین خواستار حمایت‌های لازم در زمینه ایجاد توسعه و تکمیل راه آهن تبریز به ماکو و حمایت از جذب سرمایه گذاریهای هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار