مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان:

اقدام های اساسی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی انجام نشده است

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان گفت: به دلیل قیمت ارزان انرژی در کشور تاکنون اقدام های اساسی برای جلوگیری از هدر رفت آن انجام نشده است.

اقدام های اساسی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی انجام نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی پزشکی، عصر دوشنبه در حاشیه گشایش چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در جمع خبرنگاران افزود: در آینده انرژی در کشورمان قیمت ارزانی نخواهد داشت.
    وی افزود: با این روند باید یک تحول اساسی در رویه ساخت و سازها و همچنین تولید تجهیزات ساختمان که انرژی مصرف می کنند، انجام شود.
    وی با بیان اینکه مباحث مقررات ملی ساختمان در کشور لازم الاجرا است، افزود: در حال حاضر 22 مبحث مقررات ملی ساختمان در کشور تعیین شده است که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردارند.
    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با بیان اینکه مبحث 19 ملی مقررات ساختمان فقط به پوسته ساختمان می پردازد، اظهار کرد: بسیاری از اصول بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان را در دیگر مباحث مقررات ملی ساختمان باید جستجو کرد.
    پزشکی با اشاره به اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان یک سطح حداقلی از بهینه سازی مصرف را میها می کند گفت: لازم است حتی در این رابطه نگاه توسعه یافته داشته باشیم.
    وی گفت: نظام مهندسی ساختمان در ارتباط با تدوین و ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان ماموریت هایی دارد.
    وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان هر ساله در زمینه ترویج مقررات ملی ساختمان بیش از 500 عنوان دوره آموزشی برگزار می کند.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان فقط برعهده و ماموریت سازمان منظام مهندسی نیست بلکه بسیاری از نهادها از جمله شهرداری ها باید در این امر کوشا باشند.
    پزشکی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در کشور اظهار کرد: مسکن مهر مدلی از ساخت و ساز در کشور بود که تنها تفاوت آن با سایر پروژه های مسکن سازی، زمین رایگان و یا ارزان قیمت است.
    وی با اشاره به اینکه سطح رعایت مقررات ملی ساختمان در مسکن مهر متفاوت است تصریح کرد: در استان اصفهان در برخی از پروژه های مسکن مهر مقررات ملی ساختمان بخوبی رعایت شده ولی در بعضی از آنها این مقررات بخوبی رعایت نشده است.
    وی با بیان اینکه برغم فعالیت های انجام شده در راستای ساخت مسکن در کشور همچنان نیاز به حدود یک میلیون مسکن در سال وجود دارد، تصریح کرد: تا سال 1404 ، کشور حداقل به یک میلیون واحد مسکونی در سال نیاز دارد.
    چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی عصر دوشنبه به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گشایش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار