مدیران خودروعصر اعتبار

ثبت نام حضوری مسکن ملی در بنیاد مسکن / پیامک‌ها از فردا فرستاده می‌شود + جدول زمان‌بندی

عصر ساختمان- گروه‌های ده‌گانه متقاضیان مسکن ملی باید براساس زمان‌بندی که از سوی بنیاد مسکن اعلام و پیامک آن از فردا برای متقاضیان ارسال می‌شود به شعب بنیاد مسکن مراجعه کنند.

ثبت نام حضوری مسکن ملی در بنیاد مسکن / پیامک‌ها از فردا فرستاده می‌شود + جدول زمان‌بندی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرا طرح مسکن ملی زمان‌بندی که قرار است بنیاد مسکن ملی برای متقاضیان پیامک ارسال کند را اعلام کرده است.

    در این خصوص معاونت مسکن و ساختمان عنوان کرده است: متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که در سایر شهرها ثبت‌نام کرده‌اند، به منظور سهولت در روند ثبت‌نام و جلوگیری از ازدحام بر اساس گروه‌بندی و تاریخ‌های مندرج در جدول زیر با ارسال پیام کوتاه از طرف بنیاد مسکن برای حضور در شعب بنیاد شهر محل تقاضا دعوت خواهند شد.

    به عبارت دیگر بنیاد مسکن متقاضیانی که خواستار ثبت نام مسکن ملی(به جز متقاضیان شهرهای جدید و شهرهای بالای 100 هزار نفر) هستند را به 10 گروه‌ تقسیم‌بندی کرده است که پیامک حاوی دعوت‌نامه برای ادامه ثبت نام به صورت مراجعه حضوری را از فردا 21 بهمن ماه تا روز 24 اسفند ماه ارسال می‌کند.

    در این خصوص بنیاد مسکن وظیفه انجام ثبت نام متقاضیان مسکن ملی را به عهده دارد و از فردا برای گروه اول پیامک خود را ارسال می‌کند تا در گروه‌های ده‌گانه به شعب بنیاد مسکن شهر محل تقاضا مراجعه کنند.

    در خصوص مراجعه متقاضیان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده در شهرهای بالای 100 هزار نفر نیز برنامه زمان‌بندی از روز 16 تا 30 بهمن ماه تعیین شده است، اما تنها برای متقاضیان در استان ایلام از روز 16 به بهمن ماه تا 20 اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

    جدول زمان‌بندی ثبت نام برای متقاضیان مسکن ملی در شهرهای با جمعیت بالای 100 هزار نفر

    درباره شهرهای جدید نیز، متقاضیان براساس جدول زمانی و ترتیب حروف الفبا که وزارت راه منتشر کرده، با مراجعه حضوری در شهرهای جدید مورد تقاضا از روز 15 بهمن ماه آغاز شده و تا روز 26 اسفند ماه ثبت نام خود را تکمیل کنند.

    جدول زمان‌بندی ثبت نام برای متقاضیان مسکن ملی در شهرهای جدید

    امتیاز مسکن ملی غیرقابل فروش
    امروز شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در اطلاعیه‌ای از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خبر داده و اعلام کرده است که در صورت واگذاری امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود.(فارس)

    در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع متقاضیان واجد شرایط برای اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید کشور می‌رساند که واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد. در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.»

    در اطلاعیه روز 16 بهمن ماه مدارک مورد نیاز اعلام شده است که شامل اصل و فایل اسکن از اصل تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم 200k)، اصل و فایل اسکن از اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم 200k)، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت(سرپرستی) درصورت ضرورت (فرمت JPG با حجم 200k)، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر(گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیل فرزندان، سابقه بیمه) (فرمت JPG با حجم 200k) و تعهدنامه محضری مبنی بر دارا بودن شرایط به شرح فایل پیوست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار