مدیران خودروعصر اعتبار

کیان‌پور مطرح کرد:

فعالیت دلالان در بازار مسکن؛ مالیات بر عایدی سرمایه پایانی بر فعالیت سوداگران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه بهترین راه کار برای کنترل و مقابله با سوداگری در اقتصاد کشور است، زیرا عملا این قانون، در قالب مالیات بخشی از سود معاملاتی متعلق به دلالان را جذب می کند.

فعالیت دلالان در بازار مسکن؛ مالیات بر عایدی سرمایه پایانی بر فعالیت سوداگران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلسبا انتقاد از تداوم فعالیت دلالان در بازار مسکن، گفت: متأسفانه با وجود فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن، دولت و وزارت راه و شهرسازی اقدامی برای اخذ مالیات از عایدی سرمایه مسکن صورت نداده است.

    حضور دلالان عامل بروز تلاطم در بازار مسکن

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم یکی از عوامل بروز تلاطم در بازار مسکن، حضور دلالان در این عرصه است، این افراد با افزایش معاملات و بالا بردن تقاضا عملا به افزایش قیمت ها دامن می زنند، از طرف دیگر متأسفانه قیمت بازار مسکن توسط دلالان جهت داده می شود.

    وی گفت: البته در شرایط کنونی بازار مسکن دیگر پتانسیل افزایش قیمت را ندارد و این مسئله موجب شده که دلالان در چند ماه اخیر از بازار مسکن به بازارهای دیگر اقتصادی منتقل شوند.

    مالیات بر عایدی سرمایه بهترین راه کار برای کنترل و مقابله با سوداگری در اقتصاد کشور است

    کیان‌پور افزود: مالیات بر عایدی سرمایه بهترین راه کار برای کنترل و مقابله با سوداگری در اقتصاد کشور است، زیرا عملا این قانون، در قالب مالیات بخشی از سود معاملاتی دلالان را جذب می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: برخلاف اظهارنظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه  مالیات بر عایدی سرمایه موجب بروز تلاطم می شود، به نظر من این مسئله تنها فعالیت دلالان را محدود کرده و هیچ تأثیری در معاملات مالکان حقیقی ندارد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته به نظر من مالیات بر عایدی سرمایه باید در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود، زیرا با اجرای این قانون تنها در حوزه مسکن، دست دلالان از سود کوتاه می شود، از این رو پول وارد بازارهای اقتصادی دیگر شده و این بخش ها دچار تلاطم خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار