مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز عملیات بهسازی بافت با ارزش روستای «قلعه» زنجان در سال جاری

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش روستای «قلعه» در شهرستان زنجان در مرحله پایانی است و در صورت ابلاغ برنامه ششم، از محل اعتبارات پیش بینی شده، عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود.

آغاز عملیات بهسازی بافت با ارزش روستای «قلعه» زنجان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، احمد حاجی زاده، انجام عملیات بهسازی و احیای بافت با ارزش روستای قلعه، نیازمند اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال است.
    روستای قلعه، از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان، در دهستان بناب واقع است. این روستا دارای 49 خانوار و جمعیت آن 223 نفر است.
    وی ادامه داد: مطابق شاخص های روستاهای دارای بافت با ارزش، روستای«درسجین» در شهرستان ابهر و روستای «قلعه» در شهرستان زنجان به عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش در استان شناسایی شده اند.
    حاجی زاده افزود: سال گذشته طرح بهسازی بافت با ارزش روستای درسجین در شهرستان ابهر، با اعتبار 13 میلیارد و 430 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید و بر اساس اعلام منابع محلی، تعداد بازدید کنندگان از این روستا بعد از اجرای طرح بهسازی، روز به روز در حال افزایش است.
    روستای درسجین ازتوابع بخش مرکزی شهرستان ابهر در 13 کیلومتری شرق ابهر قرار گرفته و به واسطه موقعیت کوهستانی از آب و هوای معتدل برخوردار است.
    این روستا دارای 150 خانوار و جمعیت آن 437 نفر است.
    حاجی زاده هدف از اجرای طرح بهسازی بافت های با ارزش روستایی را، حفظ هویت تاریخی آن با استفاده از نظرات کارشناسان خبره بیان کرد و افزود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا و رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستا از پیامدهای احیا و بهسازی بافت باارزش روستایی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی