مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان مدیریت استان تهران:

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان پایتخت در بافت فرسوده زندگی می کنند

عصر ساختمان-معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت که بافت فرسوده پایتخت با مساحتی نزدیک به چهارهزار هکتار بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان پایتخت در بافت فرسوده زندگی می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «شهرام عدالتی» امروز شنبه  افزود: مساحت بافت فرسوده پایتخت در مجموع به سه هزار و 720 هکتار می رسد که معادل 4.8 درصد کل مساحت بافت فرسوده کشور را تشکیل می دهد.

    وی، ساکنان بافت فرسوده را حدود یک دهم از جمعیت 13 میلیون و 267 هزارنفری تهران برشمرد.

    معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآورشد:  کل بافت فرسوده استان تهران نیز به میزان 6 هزار و 462 هکتار و معادل 8.3 درصد از بافت فرسوده کشور است و در آن،  دو میلیون و 200 هزار نفر زندگی می کنند.

    وی مساحت بافت فرسوده کل کشور را 77 هزار هکتار بیان کرد و گفت: با وجود وضعیت غیر قابل قبول بافت فرسوده در استان تهران و کشور، ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه نشینی نیز به طور چشم گیری در حال رشد است.

    معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دولت برای ساماندهی این وضعیت طرح های بازآفرینی شهری را مد نظر قرار داده است و این موضوع در استان با جدیت دنبال می شود.

    وی به اقدامات ویژه برای جلب مشارکت مردم در این زمینه اشاره کرد و اظهارداشت: این اقدام در استان تهران با تولید بسته تشویقی حمایتی نوسازی در بافت­های فرسوده شهری شامل تسهیلات ارزان قیمت بانکی، تخفیف های 50 تا 100 درصدی صدور پروانه، تخفیف یا رایگان سازی بهره‌مندی از انشعابات و تخفیفات حق الزحمه‌های خدمات مهندسی از سال 1388 آغاز شده است.

    عدالتی ادامه داد: در این راستا، تاکنون بیش از 126 هزار و 500 فقره تسهیلات ارزان قیمت بانکی توزیع شده است که از تخفیف های 50 تا 100 درصدی صدور پروانه نیز بهره‌مند بوده‌اند.

    معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این اقدامات منجر به تولید 85 هزار واحد مسکونی در دست بهره‌برداری شده است و 41 هزار واحد مسکونی دیگر نیز بزودی به چرخه بهره‌برداری وارد خواهند شد.

    وی ساخت این واحدها را از مصادیق مشارکت مردمی در تولید مسکن خودمالکی در بافت فرسوده شهری با استفاده از چارچوب‌های تسهیل کننده دولتی و بخش عمومی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار