مدیران خودروعصر اعتبار

گرفتاری صدها نفر در سیلاب‌های جزیره جنوبی نیوزیلند

عصر ساختمان-صدها نفر از مردم پس از جاری شدن سیلاب‌ ناشی از بارندگی‌های شدید و مسدود شدن جاده اصلی در جزیره جنوبی نیوزلند محاصره شده‌اند.

گرفتاری صدها نفر در سیلاب‌های جزیره جنوبی نیوزیلند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سرویس هواشناسی نیوزیلند اعلام کرده که بخش‌هایی از این جزیره در نزدیک به سه روز شاهد بیش از 90 سانتی‌متر بارندگی بوده که باعث رانش زمین و ریزش معابر جاده‌ای شده است.

    اداره حمل و نقل نیوزلند روز گذشته (سه‌شنبه) ویدئویی را منتشر کرد که میزان خسارت در جاده میلفورد، تنها بزرگراه منتهی به تنگه میلفورد را نشان می‌دهد که در آن بیش از 300 نفر از جمله تعدادی از گردشگران گرفتار شده‌اند. به گفته مقامات احتمال دارد این جاده تا هفته آینده مسدود باقی بماند.

    بارندگی‌ها در این منطقه بسیار شدید بوده و تاکنون ادامه داشته است. شرایط جوی و زمینی نیز در جزیره جنوبی نیوزلند ناپایدار بوده است.

    سازمان هواشناسی این کشور هشدار داده است که بارندگی‌های بیشتر باعث ایجاد شرایط خطرناک برای رودخانه‌ها و جاری شدن سیل قابل توجه طی روزهای آینده خواهد شد. مقامات حفاظت مدنی نیوزیلند برای منطقه تنگه میلفورد و هم‌چنین سرزمین جنوبی این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرده‌اند.

    به گفته مقامات، تاکنون 37 نفر از افراد گرفتار در بزرگراه میلفورد به کمک بالگرد از منطقه خارج و نجات داده شده‌اند. برآوردها حاکی از آن است که حدود  200 گردشگر و 300 کارگر هم‌اکنون در سیلاب‌های این منطقه گرفتار هستند.

    بنا بر گزارش فاکس نیوز، همچنین به ساکنان این مناطق هشدار داده شده که وسایل اضطراری خود را جمع‌آوری کرده تا در صورت لزوم خانه‌های خود را تخلیه کنند.

    پورسعیدخلیلی