مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس اقتصاد مسکن :

عدم دخالت دولت در بخش زمین دست در جیب مردم کردن است

عصر ساختمان:کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که رها شدن بخش زمین از سوی دولت مصداق بارز دست در جیب کردن مردم است، گفت: دولت در دو سال اخیر بخش زمین را به حال خود رها کرده، چرا که اگر در این بخش دخالت کند باعث کاهش درآمدهای خودش می‌شود.

عدم دخالت دولت در بخش زمین دست در جیب مردم کردن است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، فرهاد بیضایی، با اشاره به این‌که با فروش قسطی مسکن انتظارات برآورده نمی‌شود، افزود: برای رونق بخش مسکن، مسئله اساسی این است که باید ارزش افزوده بازار مسکن مثبت شده و رشد مناسبی داشته باشد تا برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری به‌وجود آید.

    وی در ادامه با اشاره به این‌که این ارزش افزوده از دو ناحیه حاصل می‌شود، گفت: یکی افزایش شاخص مسکن است که منجر به تورم بخشی در بازار مسکن می‌شود، این شاخص نیازهای تقاضاهای سرمایه‌ای را در بخش مسکن پوشش می‌دهد.

    وی با بیان این‌که این مسئله مصرف‌کننده را متضرر می‌کند چون افزایش قیمت‌ها را به‌دنبال دارد، افزود: اما از سوی دیگر می‌توان با افزایش تیراژ تولید و به صورت موازی کاهش هزینه‌های تولی، ارزش افزوده بخش مسکن را بالا برد تا به این ترتیب انگیزه برای سرمایه‌گذاری، گردش نقدینگی و  افزایش سطح تقاضای مصرفی در بازار افزایش یابد.

    کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که وقتی قیمت نهاده‌های تولید کاهش می‌یابد، سطح تقاضای بازار و به تبع آن تیراژ تولید افزایش می‌یابد، یادآور شد: مهم‌ترین کار دولت که خیلی هم اهمیت دارد عرضه زمین است که بخش عمده قیمت مسکن را شامل می شود، با وجود این اهمیت در دو سال اخیر دولت در حوزه زمین فعالیت خاصی نداشته است.

    بیضایی با اشاره به این‌که وجه عمده از منابع سالانه کشور به زمین وابسته است، تاکید کرد: دولت علاقه‌ای ندارد در این بخش کاری انجام دهد تا روی قیمت نهایی زمین تاثیرگذار بوده و آنرا کاهش دهد.

    وی با بیان این‌که با دخالت دولت در این بخش درآمد -دولت- در بودجه عمومی کاهش خواهد یافت،‌ افزود: متاسفانه این موضوع مصداق بارز دست در جیب مردم کردن است، به همین دلیل دولت علاقه‌ای به عرضه زمین ندارد و باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو