مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس اقتصادی:

مالیات بر عایدی مسکن فقط به ۱۰ درصد مردم تعلق می‌گیرد

عصر ساختمان- کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس برآوردها مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن، شامل تنها ۱۰ درصد از افراد جامعه می‌شود و سایر مردم این مالیات را نمی‌پردازند.

مالیات بر عایدی مسکن فقط به ۱۰ درصد مردم تعلق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از برنامه پایش، هادی سلیمی زاده در خصوص فعالیت‌های نامولد در کشور گفت: بهترین راهکار اجازه ندادن برای ایجاد سوداگری در بازارهای کشور است. این سوداگری‌ها را به راحتی می‌توان حل کرد.

    وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از راهکارهای مقابله با سوداگری است. در مالیات بر عایدی سرمایه، درصدی از افزایش قیمت کالا به عنوان مالیات اخذ می‌گردد و همین مسئله باعث می‌شود که سوداگری از میان برود.

    کارشناس اقتصادی برنامه پایش با تاکید بر خروجی سرمایه‌ای بازار مسکن در پی عدم اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، بیان کرد: از سال 55 تا 77 تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن به 77 درصد رسیده است.

    وی ادامه داد: دولت در این موارد باید مصداقی برخورد کند. در اکثر کشورهای پیشرفته، این قانون اجرا می‌شود.

    سلیمی زاده گفت: در این نوع مالیات قرار نیست از همه خانه‌ها مالیات گرفته شود بلکه کسانی که بیش از 3 خانه دارند باید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازند. در دنیا دولت حتی در بازار اجاره بها نیز ورود دارد.

    وی افزود: عملاً با مالیات بر عایدی سرمایه، خیلی بازارهای سوداگری صرفه اقتصادی ندارد و سرمایه خود به خود به بازارهای مولد سوق پیدا می‌کند.

    کارشناس اقتصادی گفت: تورم از سال 86 تا 97 بیش از 7 برابر و شاخص مسکن نیز در همین بازه زمانی بیش از 10 برابر شده است. شاخص دلار نیز 12 برابر و شاخص بورس نیز بیش از 25 برابر شده که خود نشان دهنده سود ده بودن بازارهای مالی نسبت به سایر بازارها است.

    سلیمی زاده یادآور شد: مالیات بر عایدی سرمایه باعث رکود در بازار مسکن نمی‌شود. چرا که گرانی در بازار مسکن باعث رکود می‌شود و در صورتی که مالیات بر عایدی سرمایه بر بازار مسکن دایر شود، از طرفی باعث کاهش قیمت و در نتیجه افزایش معاملات خواهد شد.

    وی گفت: بر اساس برآوردها مالیات بر عایدی سرمایه، شامل تنها 10 درصد از افراد جامعه می‌شود و سایر مردم کشور، این مالیات را نمی‌پردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو