مدیران خودروعصر اعتبار

۲ هزار مسکن روستایی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

عصر ساختمان- استاندارخراسان جنوبی گفت: ۲ هزار مسکن روستایی از سهمیه ۱۰ هزار مسکن محرومان استان هفته آینده با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح می‌شود.

۲ هزار مسکن روستایی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد صادق معتمدیان در آیین بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات شهر سه قلعه سرایان اظهار کرد: طرح 10 هزار مسکن محرومان با حمایت دولت در بیش از 600 روستای استان از سال گذشته آغاز شده است که یک ماه قبل 2 هزار واحد آن افتتاح و تحویل مردم شد.

    وی افزود: مسکن محرومان از جمله طرح‌های موفقی است که با حمایت دولت ویژه مناطق کمتر برخوردار برای اقشار آسیب‌پذیر در استان خراسان جنوبی دنبال می‌شود.

    استاندار خراسان جنوبی با تقدیر از تلاش جمعیت هلال احمر در راه اندازی نخستین پایگاه امداد و نجات در بخش سه قلعه سرایان به عنوان مصوبه سفر شهرستانی گفت: امید است خدمات امدادی خوبی از این پایگاه در این منطقه به مردم داده شود.

    وی به ظرفیت‌های موجود در بخش سه قلعه و شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: کویر این منطقه یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری و بوم‌گردی بوده که سرمایه گذاری‌های خوبی انجام گرفته است.

    معتمدیان امن بودن کویر سه قلعه و نزدیکی به مرکز استان را از مزیت‌های این منطقه برشمرد و  گفت: داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر تجمیع آن از جمله تپه‌ها و رمل‌ها در کنار نمکزارها، چشمه‌ها شرایط بی‌نظیری را به وجود آورده که می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

    وی با اشاره به اشتغال در این زمینه تاکید کرد و افزود: معادن و سنگ‌های نیمه قیمتی نیز از مزیت‌های شهرستان سرایان است که با وام‌های ارزان قیمت در بحث گوهر تراشی و تکمیل چرخه این صنعت در منطقه کارهای خوبی انجام شده است.

    استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: توصیه شده در بحث آموزش همه دستگاه‌ها کمک کنند تا زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود. همچنین دام و دامداری از فرصت‌ها و پتانسیل‌های منطقه بوده که بر اساس تفاهم نامه‌هایی با بنیاد برکت سرایان یکی از مراکز اصلی  مورد توجه قرار گرفته است.

    معتمدیان اظهار کرد: با توجه به کویرها و مراتع شهرستان سرایان افزایش دام مولد و شتر با وام‌های ارزان قیمت و قرض‌الحسنه دنبال می‌شود تا بتوانیم این منطقه را به عنوان قطب پرورش شتر معرفی کنیم.

    وی یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زا را ایجاد نیروگاه‌های خانگی عنوان کرد و گفت: ساخت10 هزار پنل خورشیدی از برنامه‌هایی است که به زودی ابلاغ و با یارانه دولت و وام‌های کم بهره در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    استاندار خراسان جنوبی رونق تولید و اشتغال را از مزایای این نیروگاه‌ها برشمرد و افزود: با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی بیش از 50 هزار کیلو وات انرژی در استان تولید شده که درآمد ثابت و پایدار برای مردم به خصوص مناطق کمتر برخوردار در پی خواهد داشت و در بحث محرومیت‌زدایی این مناطق تاثیر بسزایی دارد.

    همزمان با چهارمین روز از دهه فجر پایگاه امداد و نجات شهر سه قلعه سرایان با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این آیین گفت: پایگاه امداد و نجات بین شهری سه قلعه یادمان شهید وطن خواه با زیربنای 222 متر مربع در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع در ورودی جاده آیسک به سه قلعه ساخته شده است. 

    محمد رحیم شهریاری افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این پایگاه 5 میلیارد و 777 میلیون ریال است. همچنین جمعیت هلال احمر استان برای خرید یک دستگاه آمبولانس و تأمین تجهیزات این پایگاه 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه کرده و به‌طور میانگین 10 تا 15 نفر از نیروهای نجاتگر هلال احمر در این پایگاه فعالیت خواهند کرد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اضافه کرد: این پروژه از مصوبات سفر اردیبهشت ماه استاندار به شهرستان سرایان است.

    محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر امروز سه‌شنبه 15 بهمن به شهرستان فردوس سفر می‌کند و همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس می‌رود.

    استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قائنات سفر کرد.

    اجرای بیش از چهار هزار و 700 عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

    یک هزار و 614 طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار