مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اعلام کرد:

رکود بازار مصالح ساختمانی جلوی رشد قیمت‌ها را گرفت

عصر ساختمان- رییس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی معتقد است: کاهش ساختمان‌سازی‌ها و رکود بازار مصالح ساختمانی جلوی افزایش قیمت انواع مصالح را گرفته است؛ در این بازار، فروشندگان سعی می‌کنند با بکارگیری شیوه‌های مختلف بازاریابی مانند تخفیف دادن، به فعالیت خود ادامه دهند.

رکود بازار مصالح ساختمانی جلوی رشد قیمت‌ها را گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «اسماعیل کاظمی قهی» روز سه‌شنبه توضیح داد: بررسی آمارهای 6 ماهه گذشته گویای آن است که تفاوت قیمت معناداری در این بخش وجود ندارد و فروشندگان برای فروش مصالح ساختمانی بدنبال بازاریابی هستند.

    بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت سیمان خاکستری تیپ یک 325 فله‌ای در آبان ماه امسال نسبت به مهر افت نیم درصدی دارد، سیمان خاکستری تیپ یک 325 پاکتی هم در این دوره زمانی افزایش سه دهم درصدی را نشان می‌دهد.

    سیمان خاکستری تیپ 2 فله ای هم در آبان نسبت به مهرماه امسال هفت دهم درصد کاهش یافت و سیمان خاکستری تیپ 2 پاکتی هم در دوره مورد بررسی 2 دهم درصد افزایش یافته است.

    سیمان سفید 50 کیلوگرمی پاکتی در آبان رشد 2.5 درصدی را نسبت به مهر امسال تجربه کرد و گچ سفید هم برای کیسه های 40 کیلوگرمی در دوره مورد بررسی کاهش سه دهم درصدی را ثبت کرد.

    آبان ماه امسال هرتن سیمان فله ای خاکستری تیپ یک 325 به قیمت دو میلیون و 238 هزار و 15 ریال عرضه شد، سیمان خاکستری پاکتی تیپ یک 325 هم به قیمت 143 هزار و هشت ریال قیمت داشت.

    سیمان خاکستری تیپ 2 فله ای هر تن دو میلیون و 266 هزار و 386 ریال و پاکتی آن هم 143 هزار و 110 ریال در آبان امسال قیمت خورد.

    سیمان سفید 50 کیلوگرمی پاکتی به قیمت 250 هزار و 479 ریال روانه بازار شد و گچ سفید در کیسه 40 کیلوگرمی هم قیمت 82 هزار و 331 ریال تعیین نرخ شد.

    کاظمی قهی پیرامون قیمت مصالح ساختمانی تحویلی به مصرف کنندگان توضیح داد: سهم عمده فروش مصالح ساختمانی پنج درصد بیش از نرخ تعیین شده است و برای خرده فروش هم 10 درصد مشخص کرده اند.

    وی گفت: موضوع حمل ونقل هم می تواند محاسبه شود، کرایه مصالح از محل تولید تا محل واحد صنفی و نیز از واحد صنفی تا محل تخلیه بار که می تواند نقش داشته باشد، اما در مجموع با توجه به تغییر نرخ بنزین در آبان ماه، چندان نقش اثرگذار نداشته است.

    قیمت تیرآهن نمره 14 ذوب آهن در آبان ماه نسبت به مهر رشد 6 درصدی داشت، نمره 16 با افزایش 8.3 درصدی و نمره 18 رشد 9 درصدی یافت و نمره 27 ( سنگین) به میزان 5.5 درصدی رشد را نشان می دهد.

    نرخ تیرآهن نمره 14 آبان ماه هرکیلوگرم 53 هزار و 401 ریال، نمره 16 هم 51 هزار و 29 ریال، نمره 18 به نرخ 51 هزار و 900 ریال ثبت شد.

    همچنین میلگرد آجدار نمره 12 هرکیلو گرم در آبان ماه امسال نسبت به مهر رشد 2.4 درصدی قیمت داشت و آجدار نمره 14 هم افزایش 2.8 درصدی را تجربه کرد.

    نرخ میلگرد آجدار نمره 12 هر کیلو گرم 45 هزار و 179 ریال و نمره 14 به قیمت 44 هزار و 914 ریال عرضه شد.

    کاظمی قهی شمار واحدهای صنفی فروشندگان مصالح ساختمانی در استان تهران که پروانه کسب دارند را بیش از یک هزار واحد عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، حدود 200 تا 300 واحد نیز بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند.

    وی گفت: امروز به اندازه کافی اقلام مصالح ساختمانی در کشور وجود دارد و نیازی به واردات نیست و سهم ناچیزی در کاشی و سرامیک ممکن است وارد شود که خیلی نقشی ندارد.

    رییس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی پیرامون اجرای طرح ملی مسکن هم توضیح داد: این طرح می تواند بازار ساختمان سازی را از رکود خارج سازد، اما شوک قیمتی نخواهد داشت.

    براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت سالیانه بطور متوسط 400 میلیون تن مواد معدنی از حدود پنج هزار و 500 معدن فعال کشور استخراج می شود که از این رقم 60 تا 65 درصد اختصاص به مصالح ساختمانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار