مدیران خودروعصر اعتبار

۴۷ درصد بودجه سال ۹۹ شهرداری عمرانی است

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: در بودجه سال ۹۹ به میزان ۴۷ درصد به امور عمرانی و ۳۷ درصد به امور هزینه‌ای اختصاص یافته است.

۴۷ درصد بودجه سال ۹۹ شهرداری عمرانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در هنگام ارائه بودجه سال 99 شهرداری تهران، گفت: ما مدیون آن عزیزانی هستیم که جان خودشان را برای پیروزی انقلاب فدا کردند.

    وی افزود: امروز بلافاصله بعد از تصویب متمم بودجه سال 98 و براساس آن قولی که داده بودیم، بودجه سال 99 را تقدیم شورا کردیم.

    شهردار تهران تصریح کرد: براساس تأکید شورای شهر تهران سقف بودجه پیش بینی شده را هم رعایت کردیم.

    حناچی گفت: مهمترین موضوعات درباره بودجه این است که رقم کل بودجه 24.9 درصد افزایش داشته و سقف بودجه بالغ بر 30 هزار میلیارد خواهد بود.

    وی ادامه داد: تعیین این رقم با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور نشان می‌دهد که به سمت بهبود شاخص ها حرکت کردیم و رونق بیشتر را هدفگذاری کرده‌ایم.

    شهردار تهران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: داریم تلاش می‌کنیم شرایط بد اقتصادی کشور را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

    حناچی گفت: بودجه های عمرانی به میزان 43 درصد افزایش داشته است اما هزینه‌ها تنها 24 درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: سهم منابع پایدار از 34 درصد به 37 درصد افزایش یافته است و جمع درآمدها 15 هزار میلیارد تومان خواهد بود که 40 درصد افزایش داشته است.

    شهردار تهران خاطرنشان کرد: بودجه پروژه های عمرانی با 43 درصد رشد به 14 هزار میلیارد رسیده است و برای بازپرداخت دیون مبلغی برابر با 4 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    حناچی ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه بودجه 99 پیاده سازی برنامه اولویت محور است که 109 پروژه به ارزش 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: امروز در شهرداری تهران در حال تغییر خط هستیم و بخش عمده بودجه امسال ما در مقیاس محلی هزینه خواهد شد.

    حناچی گفت: در حوزه حمل و نقل و عمران برای توسعه خطوط مترو اعم از خطوط 6 و 7 و خطوط آنتنی مترو بودجه 3.4 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ایم.

    شهردار تهران تصریح کرد: بیش از 400 میلیارد برای ساخت و مناسب سازی پیاده روهای شهر و همچنین 500 میلیارد برای نوسازی و بهسازی آسفالت بزرگراه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

    وی گفت: در حوزه شهرسازی و معماری برای پروژه‌های توسعه محله‌ای 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    حناچی افزود: امسال 47 درصد بودجه عمرانی و 37 درصد آن هزینه‌ای و در نهایت حدود 15 درصد هم تملک دارایی است؛ امسال برای اولین بار موضوعات مهم شهر تهران را به همفکری عمومی گذاشتیم و تلاش کردیم تا مشکلات شهر را از طریق همفکری عمومی و‌ خرد جمعی حل و فصل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار