مدیران خودروعصر اعتبار

محسن هاشمی:

موضوع واگذاری بخشی از پارکت چیتگر انحرافی است

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران در خصوص شایعه واگذاری بخشی از پارک چیتگر به بنیاد مستضعفان و تهاتر این مجموعه واکنش نشان داد.

موضوع واگذاری بخشی از پارکت چیتگر انحرافی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، محسن هاشمی در پایان صد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع پارک‌های عمومی گفت: این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و  لایحه پرکاری بود و  آقای علیخانی در این خصوص مفصلا بند به بند توضیح خواهد داد.

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بخشی از پارک چیتگر به ازای استفاده برای بزرگراه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است در این خصوص تهاتری صورت بگیرد گفت: این خبر صحیح نیست و خبری انحرافی است. این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند اتفاق بیفتد. برای بنیاد مستضعفان چه فایده‌ای دارد که پارک چیتگر را بگیرد؟ بنیاد مستضعفان باید زمینی را در اختیار بگیرد که بتواند در آن  ساخت و ساز انجام بدهد. اگر این کار صورت بگیرد بنیاد باید آن را به صورتی واگذار بکند و به درد بنیاد نمی‌خورد.

    هاشمی در همین خصوص افزود: اگر زمین‌های قابل ساخت‌وساز باشد این امکان وجود دارد و موضوع فرق می‌کند اما در موضوع پارک چیتگر این خبر انحرافی است و آقای فتاح علاقه‌مند به چنین کاری نیست  چرا که پارک چیتگر برای این کار به دردش نمی‌خورد. اگر هم ایشان بخواهند این کار را بکنند بنده توصیه می‌کنم از این کار خودداری کند و یک جای بهتر در اختیار بگیرد.

    رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع پارکینگ‌ها تصریح کرد: اصولا هر موضوعی که شما می‌خواهید مدیریت بکنید مسئله عرضه و تقاضا در آن مهم است. وقتی تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود و شما با یک روشی آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهید باعث رانت می‌شود، وقتی رانت ایجاد شد باعث مافیا می‌شود.

    وی افزود: در موضوع پارکینگ‌ها اگر در جایی عرضه از تقاضا بیشتر است به راحتی می‌شود بحث رزرو و ... را عملی کرد اما وقتی در جایی عرضه از تقاضا کمتر باشد باید شرایطی گذاشت که مردم بتوانند به صورت مساوی از این امکانات استفاده کنند. این موضوع برای شهرداری سخت و دچار مشکل می‌شود. اما  یک پارکینگ خصوصی می‌تواند پارکینگ‌هایش را به صورت رزرو ارائه کند و این موضوع به منافع خودش مرتبط است و می‌تواند عمل کند. حتی اگر شهرداری در پارکینگ‌های خصوصی قیمت‌گذاری کند باعث مشکل می‌شود چون ممکن است پارکینگ‌ها به دیگران واگذار کنند و ممکن است دیگران نیز در جای بهتری به واگذاری آن به سایر افراد اقدام کنند.

    هاشمی در خصوص پارکینگ منطقه دو گفت: صحبت از موفقیت پارکینگ حاشیه‌ای منطقه دو می‌شود و  می‌گویند از نظر اجرایی این طرح موفق بوده اما از نظر قیمتی دچار مشکل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار