مدیران خودروعصر اعتبار

نظر نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس دهم درباره سیاست های مسکنی دولت:

نقشه راه واقع بینانه در این مسیر وجود ندارد/ جایگاه مسکن در برنامه ششم توسعه را ارتقاء خواهیم داد

عصر ساختمان- تلاش ما در مجلس دهم این است که جایگاه مسکن و ساخت و ساز را در برنامه ششم توسعه، ارتقاء دهیم. به گونه ایی که واقعی و عملیاتی باشد نه این که تسهیلاتی در نظر گرفته شود اما اخذ آن از توان جامعه هدف خارج باشد.

نقشه راه واقع بینانه در این مسیر وجود ندارد/ جایگاه مسکن در برنامه ششم توسعه را ارتقاء خواهیم داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    سید حسین افضلی عضو جدید کمیسیون عمران مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان این که در کمیسیون جدید به دنبال فراهم آوردن شرایط رونق بازار مسکن هستیم؛ تصریح کرد: هر چند بازار در سه ماه ابتدایی سال جاری تغییرات مثبتی داشته است اما از آن جا که سیاست های مدونی برای خروج بازار مسکن از رکود پیش بینی نشده است بنابراین انتظار نمی رود؛ شاهد تغییرات چشمگیری در این حوزه باشیم.                                                                           

    افضلی ادامه داد: مشکلات قبلی نظیر کمبود منابع مالی و نیز بدهی های دولت به پیمانکاران همچنان تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت.اما همان طور که گفتم نقشه راه واقع بینانه در این مسیر وجود ندارد و چنانچه این روند ادامه پیدا کند؛ چندان جای امیدواری وجود ندارد.
    وی در پاسخ به این که آیا برنامه خاصی برای بازار مسکن در نظر دارید یا خیر؛ عنوان کرد: مهم ترین کار این است که واقیعت ها را با چشم باز ببینیم و باور کنیم. بعد از نیاز است تا زمینه های لازم برای عملیاتی کردن طرح ها و پروژه ها فراهم شود. البته خود من ایده ایی برای طرح در کمیسیون عمران دارم اما اجازه دهید با انجام مطالعات بیشتر و مشورت با دیگر اعضای کمیسیون درباره آن اطلاع رسانی کنیم.
    ارتقاء جایگاه مسکن و ساخت و ساز در برنامه ششم توسعه
    صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون عمران مجلس دهم نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان، سیاست ها و برنامه های  دولت در کاهش رکود بازار مسکن را کافی ندانست و گفت: هر چند تا کنون دولت سیاست های تشویقی بسیاری جهت رونق بازار مسکن به کار گرفته اما عملا این برنامه ها تاثیر خاصی بر بازار مسکن نداشته است.

    وی ادامه داد: تلاش ما در مجلس دهم این است که جایگاه مسکن و ساخت و ساز را در برنامه ششم توسعه، ارتقاء دهیم. به گونه ایی که واقعی و عملیاتی باشد نه این که تسهیلاتی در نظر گرفته شود اما اخذ آن از توان جامعه هدف خارج باشد.
    وی  با بیان این که دولت باید رونق اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد؛ تصریح کرد: تا زمانی که رکود اقتصادی حل نشود وقدرت اقتصادی مردم افزایش نیابد، سراغ خرید مسکن نمی روند. در نتیجه رکود بازار مسکن نیز به قوت خود باقی می ماند. تا زمانی که یک جوان از داشتن حداقل حقوق کارگری محروم است چگونه می تواند اقدام به خرید خانه کند یا قسط وام ها را پرداخت کند.
    نماینده مردم اردبیل به پیش بینی بازار مسکن در سال 95 پرداخت و گفت: به نظرم بازار مسکن در سال جاری تغییری نخواهد کرد و مانند سال قبل روند رکودی خود را طی می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو