مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت حذف‌شدگان طرح مسکن ملی

عصر ساختمان- پس از به پایان رسیدن پالایش متقاضیان مسکن ملی، نتایج این بررسی تا چند روز دیگر اعلام می‌شود و ثبت‌نام دور دوم متقاضیان مسکن ملی هم تا پایان سال آغاز خواهد شد.

آخرین وضعیت حذف‌شدگان طرح مسکن ملی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، طرح مسکن ملی که بر پایه ساخت و تولید 400هزار واحد مسکونی تا پایان سال 1400 است از بزرگ‌ترین برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار مسکن عنوان می‌شود.

    طی ماه‌های گذشته شرایط ثبت نام مسکن ملی در 6 فاز انجام شده و به پایان رسیده است البته هنوز نتایج پالایش ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی مشخص نشده است اما اواخر آذرماه، محمودزاده، معاون وزیرراه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه استقبال مردم از طرح مسکن ملی نشان می‌‎دهد پروژه در مسیر درستی قرار دارد، گفت: بهمن ماه میزان پیشرفت و تصاویر آخرین وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف اعلام می‌شود.

    ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی چه زمانی است؟
    معاون وزیر راه پیش از این خبر داده بود که تلاش می‌شود تا قبل از عید مرحله دوم ثبت‌ نام ملی مسکن انجام شود و چند روز پیش هم اعلام شد که عملیات پالایش متقاضیان مسکن ملی به پایان رسیده است و نتایج تا چند روز آینده از طریق پیامک به افراد اطلاع داده می‌شود.

    وزیر مسکن: 42درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شدند
    در حالی که اسلامی پیش از این گفته بود 30درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شوند و واجد شرایط مسکن ملی نباشند اما اخیرا تعداد حذف‌شدگان را افزایش داد و گفت: در این طرح 58درصد ثبت‌نام‌ کنندگان، معادل 140هزار خانوار دارای شرایط دریافت مسکن ملی هستند اما 42درصد متقاضیان حذف شدند. البته وی یادآور شد که افرادی که به حذف خود معترض هستند در ابتدا باید اعتراض خود را در سامانه ثبت و در مراحل بعد برای تطبیق مدارک باید به ادارات کل استان‌های مربوطه مراجعه کنند.

    دلالان به سراغ مسکن ملی آمدند
    اواسط دی ماه مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داده بود عده‌ای دلال در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده و امروز به دنبال فروش امتیاز خود هستند.

    خبری که معاون وزیر مسکن به آن واکنش نشان داد و گفت با کسانی که اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند برخورد خواهد شد و به افراد هشدار داد تا مراقب باشند سرمایه خود را بر باد ندهند.

    احتمال آزادسازی خرید و فروش مسکن ملی
    با وجود اینکه پیش از این  معاون وزیر مسکن از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی خبر داده و آن را تخلف نامیده بود اما اخیرا اعلام کرد: علت این ممنوعیت این است که هنوز چیزی واگذار نشده که متقاضیان بخواهند آن را خرید و فروش کنند. ممکن است با تجربه‌ای که در ممنوعیت فروش امتیاز مسکن مهر وجود داشت و سبب شد بازار سیاه برای آن ایجاد شود، پس از آن که ساخت واحدهای مسکن ملی به یک مرحله‌ای برسد که متقاضی امکان انتخاب واحد داشته باشد، خرید و فروش آن را آزاد کنیم. اما این موضوع بیش از یک سال و نیم زمان می‌برد.

    مبلغ و سود وام طرح اقدام ملی مسکن چقدر است؟
    در طرح ملی مسکن که برای ساخت خانه طراحی شده است اولویت با کسانی است که زمینی دارند اما توانایی ساخت‌وساز در آن را ندارند. دولت به این افراد 75تا100میلیون تومان وام 10ساله با سود 18 درصد می‌دهد. اقساط این وام ماهانه حداقل 1.5میلیون تومان است که پس از یک تنفس دوساله آغاز می‌شود. تسهیلاتی که بخش زیادی از مردم جامعه معتقدند توانایی پرداخت آن را ندارند

    همچنین کسانی که زمین ندارند می‌توانند از اراضی دولتی استفاده کنند اما چون این اراضی محدود است اولویت با زمین‌داران است و قیمت تمام شده خانه را بپردازند که برای هر متر دو تا دوونیم میلیون تومان خواهد بود. یعنی یک خانه دویست متری در طرح ملی مسکن 200میلیون تومان آب می‌خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار