مدیران خودروعصر اعتبار

زمین لازم برای طرح ملی مسکن تامین می شود

عصر ساختمان- تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اراک از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری مرکزی است.

زمین لازم برای طرح ملی مسکن تامین می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، آقازاده در نشست شورای مسکن استان مرکزی گفت : تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اراک از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری مرکزی است و باید با آماده سازی و بهره‌گیری از اراضی دولتی و زمین‌هایی که مالکیت آنها با اداره اوقاف و امور خیریه است، زمینه افزایش سهمیه استان را در طرح ملی مسکن در شهرستان اراک فراهم کرد.

    وی افزود : در صورت نبود زمین برای ساخت مسکن برای کارکنان و افراد تحت حمایت این سازمان‌ها در شهرستان اراک، باید زمینه ساخت و ارایه مسکن به این افراد در شهرهای جدید استان فراهم شود.

     استاندار مرکزی سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن را 21 هزار واحد اعلام کرد و گفت: اقشار ویژه شامل افراد زیر پوشش بهزیستی، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و خانواده شهیدان، ایثارگران و جانبازان زیر پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی برای خانه‌دار شدن باید در این طرح دیده شوند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز با بیان اینکه برای هزار و 505 واحد زمین شناسایی شده است، افزود: زمین مورد نیاز برای ایجاد واحدهای مسکونی بنیاد شهید انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان مرکزی تامین شده و بر اساس تفاهمنامه بین این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نیروهای مسلح مقرر شده است زمین را این نهادها تامین کنند.

    مرزبان افزود: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد در صورتی که این نهادها زمین نداشته باشند زمین مورد نیاز آنها را وزارت راه و شهرسازی تامین کند و منابع مالی آن به صورت اقساط پنج ساله اخذ شود ، همچنین بر اساس تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان بهزیستی مقرر شده است زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای مددجویان این سازمان به صورت 99 ساله تامین شود که امکان تامین آن در اراک وجود ندارد و زمین مورد نیاز در شهر مهاجران و امیرکبیر واگذار می‌شود.

    رضا فرح، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم گفت: اداره کل و شهرسازی استان تاکنون 81 هزار و 841 متر مربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر به این اداره کل تحویل داده اند که  بر اساس ظرفیت سنجی های انجام شده 791 واحد در این اراضی ساخته می شود.

    مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی از 15 بهمن ماه امسال آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار