مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن:

پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان- تابش گفت: هیأت دولت بلافاصله تسهیلات برای بازسازی واحدهای مناطق سیل زده تخصیص داد و ما هم کار بازسازی را آغاز کرده ایم.

پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در حاشیه کلنگ احداث اولین واحد مسکونی خسارت دیده در مناطق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش‌هایی که در طی هفته‌های گذشته در این مناطق رخ داده، بی‌سابقه بوده است، گفت: بلافاصله بعد از فروکش کردن آب در روستاها و شهرها، کارشناسان بنیاد مسکن کار ارزیابی خسارت‌های وارد شده به این مناطق را آغاز کردند.

    او گفت: خوشبختانه دولت در یک اقدام کم سابقه در هفته‌های اول بعد از تصویب تسهیلات بخشی از تسهیلات را اختصاص داد و هم اکنون دستگاه‌های اجرایی کارهای خود را برای بازسازی و آواربرداری آغاز کرده‌اند.

    رئیس بنیاد مسکن گفت: تسهیلات به صورت علی الحساب پرداخت شده و بنیاد مسکن آمادگی لازم را برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی دارد.

    تابش یادآور شد: تمامی ماشین آلات بنیاد مسکن از همان روزهای ابتدایی کار آوار برداری و بازگشایی مسیرها را آغاز کرده است، گفت: در طول دو روز گذشته بازرسی تمامی واحدها در 717 روستا به صورت خانه به خانه و منطقه به منطقه انجام شده است.

    رئیس بنیاد مسکن افزود: همچنین مکان‌هایی هم برای دام‌های مردم این مناطق در نظر گرفته‌ایم و برای هر کدام از این واحدها 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون  تومان هم کمک بلاعوض تخصیص داده‌ایم.

    تابش اظهار کرد: کمک‌های معیشتی هم در کنار پرداخت تسهیلات بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه به مردمان این مناطق تخصیص داده شده است.

    او افزود: 14 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند که بنیاد مسکن 50 میلیون تسهیلات قرض الحسنه برای واحدهای مسکونی شهری و 12 میلیون تومان بلاعوض تخصیص داده شده و برای واحدهای مسکونی روستایی هم 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    رئیس بنیاد مسکن افزود: برای اسباب و اساسیه مردمان این مناطق هم 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان هم کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    تابش بیان کرد: هیأت دولت 1 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات برای این مناطق در نظر گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو