مدیران خودروعصر اعتبار

بهادری:

افزایش تسهیلات خرید مسکن تورم‌زا است

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن در بهبود وضعیت بازار اثرگذار نیست، از این رو دولت باید تمام تمرکز اعتباری خود را برای تقویت بخش ساخت و ساز در نظر گیرد.

افزایش تسهیلات خرید مسکن تورم‌زا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن در قالب اوراق گواهی حق تقدم و وام جعاله، گفت: با تصمیم شورای پول و اعتبار و برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و بانک ها، تسهیلات اوراق و جعاله، جمعا به 240 میلیون تومان افزایش یافته است.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن با رکود چشمگیری مواجه شده که علت اصلی آن کاهش قدرت خرید متقاضیان است، این مسئله به معنای آن است که عمده متقاضیان از طبقه متوسط جامعه هستند.

    اقساط گران تسهیلات اوراق مسکن؛ پرداخت اقساط 4 میلیونی در توان خانوارها نیست

    وی گفت: نکته قابل توجه در بحث افزایش تسهیلات اوراق مسکن، میزان اقساط پرداختی است، بر اساس محاسبات صورت گرفته، افرادی که تسهیلات مذکور را دریافت می کنند؛ باید ماهانه بالای 4 میلیون تومان قسط پرداخت کنند که این مسئله در توان خانوارها نیست.

    دولت به جای افزایش وام خرید، تسهیلات ساخت مسکن را افزایش دهد

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن در بهبود وضعیت بازار اثرگذار نیست، از این رو دولت باید تمام تمرکز اعتباری خود را برای تقویت بخش ساخت و ساز در نظر گیرد.

    بهادری گفت: افزایش تسهیلات ساخت موجب ارتقا میزان تولید مسکن و افزایش عرضه  و به تبع آن کاهش قیمت مسکن می شود. بنابر این افزایش وام خرید نه تنها موجب بهبود وضعیت بازار نشده بلکه افزایش تورم بازار را در پی خواهد داشت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بهترین راه کار برای افزایش قدرت مالی خریداران این است که تسهیلات در گام نخست به سازندگان داده شود تا پس از ساخت ملک، سازنده، اعتبار مذکور را برای افزایش قدرت مالی به خریداران واگذار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو