مدیران خودروعصر اعتبار

سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می‌شود

عصر ساختمان- مدیر کل حریم شهر تهران اعلام کرد: در راستای افزایش شفافیت در مدیریت حریم شهر تهران و تجمیع اطلاعات حریم، سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می شود.

سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  مجتبی شکری  در این باره گفت: از این پس هر گونه ارزیابی عملکرد نواحی دارای حریم در خصوص نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات صرفاً از طریق سامانه هوشمند ثبت تخلفات صورت می گیرد و گزارش های شفاهی مبنای اثر نخواهد بود.

    وی افزود: با توجه به اینکه از سال 1393هوشمندسازی حریم هم در تخلفات و هم در مصوبات پایه گذاری شده است، طی همکاری که با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به عمل آمده است، فرآیند تحلیل حریم بر روی سامانه جامع اطلاعات مکانی ایجاد گردیده است که اقداماتی از جمله مرزبندی های حریم، تدقیق عکس های هوایی و تعیین وسعت حریم هر منطقه در آن صورت گرفته است.

    مدیر کل حریم شهر تهران تأکید کرد: در طرح راهبردی حریم پایتخت که در سال 1395 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید و کلیات آن ابلاغ شد، برخی ضوابط و مقررات عام و پهنه بندی های کلان، خرد و عام نیز ارائه شده است که مبنای ضوابط و مقررات کنونی حریم، این طرح است.
    وی افزود: با بارگذاری و مرزبندی تصاویر در سامانه جامع اطلاعات مکانی، پهنه بندی های طرح راهبردی و مرزبندی تداخلات حریم، بارگذاری و در دسترس مناطق قرار گرفته است و برای ایجاد امکان رصد بهتر، مناطق دارای حریم به سه پهنه شمالی، جنوبی و شرقی تقسیم و سه مدیر پهنه در نظرگرفته شده است.
    بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی در ادامه گفت: در همین راستا با استفاده از ظرفیت مناطق، نواحی و شرکت شهربان و حریم بان، میزان بازدید از حریم افزایش یافته و کنترل گستره اراضی با دقت بیشتری انجام می شود و  در اقدامات آتی تطابق تصاویر ماهواره ای به صورت مکانیزه، در بازه زمانی 3 ماهه در دستور کار اداره کل حریم قرار گرفته که روند ثبت تخلفات را به صورت 100 درصد هوشمند امکان پذیر می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار