مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

زمین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در قم تامین شده است

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی قم از تامین و واگذاری ۳۹ قطعه زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ظرفیت ساخت چهار هزار واحد مسکونی در شهر قم و چهار قطعه زمین برای ۴۳۹ واحد در شهرهای دیگر این استان برای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

زمین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در قم تامین شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری افزود: در شهرک پردیسان قم، 39 قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید 167 واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید 29 واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید 135 واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث 69 واحد مسکونی اختصاص‌یافته است.

    به گفته وی، برای تامین 13هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تامین مسکن، الحاق 133هکتار از اراضی آیت‌الله بروجردی(ره) ضروری است.

    وی بیان کرد: طرح اقدام ملی تولید مسکن شامل هفت ریز طرح یعنی واگذاری زمین به‌صورت اجاره، فروش اقساطی پنج‌ساله زمین، تامین مسکن اقشار هدف ازجمله ایثارگران و خانواده دارای 2 معلول، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات صندوق یکم، واگذاری زمین با تغییر کاربری در قالب تفاهم‌نامه‌های وزارت متبوع و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام است.

    صبوری افزود: مکان‌یابی اراضی دولتی برای تخصیص به طرح اقدام ملی، عقد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم برای طراحی، اخذ پروانه، آماده‌سازی و اجرای طرح، تشکیل کمیته فنی طرح‌های معماری و بررسی و تایید طرح‌های تهیه‌شده و تصویب تغییرات طرح‌ها در کمیسیون ماده پنج استان ازجمله آخرین اقدام‌های اجرایی در طرح اقدام ملی مسکن قم است.

    وی با اشاره به انجام مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان قم بیان کرد: در این مرحله پالایش اولیه انجام می‌شود و بر اساس آن تعدادی از ثبت‌نام‌شدگان فاقد شرایط حذف خواهند شد و افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام ننموده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام تکمیلی را انجام دهند.

    مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان خاطرنشان کرد: به‌محض اعلام زمان ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی از سوی وزارت متبوع، این امر توسط روابط عمومی این دستگاه و رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار