مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان- مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای نوسازی واحد‌های سیل‌زده پرداخت شد.

پرداخت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه با حضور رئیس جمهور در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان تصمیمات گسترده و توسعه‌ای برای بهبود وضعیت مناطق مسکونی در این استان گرفته شده است گفت: برآورد‌های اولیه از میزان خسارت‌های وارد شده انجام شد و در نشست هیئت دولت روز گذشته نگاه توسعه‌ای برای نوسازی واحد‌های مسکونی در جنوب استان سیستان و بلوچستان ارائه شد.

    مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن افزود: طبق برآورد‌های اولیه 14 هزار واحد مسکونی در این استان بر اثر سیل دچار خسارت‌های صددرصدی شده‌اند و 8 تا 9 هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند.

    جودی یادآور شد: ارزیابی‌های واحد به واحد توسط نیرو‌های بنیاد مسکن  آغاز شده و ما عملا از روز گذشته کار بازسازی و آواربرداری واحد‌های مسکونی را در این مناطق آغاز کرده‌ایم.

    او درباره تسهیلات پرداختی به این مناطق هم گفت: برای واحد‌های شهری 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض  برای واحد‌های روستایی 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای اسباب و اثاثیه واحد‌های مسکونی 15 میلیون تسهیلات و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: طبق برآورد‌های اولیه 2 هزار واحد مسکونی که دچار خسارت شده‌اند در شهر قرار دارند و مابقی آن‌ها در روستا‌های سیستان و بلوچستان دچار خسارت شده‌اند.

    جودی اظهار کرد: با توجه به طوفان سهمگینی که در سال 85 در استان سیستان و بلوچستان رخ داد بسیاری از واحد‌های مسکونی در مناطق مختلف بازسازی و مقاوم سازی شدند، اما با توجه به حضور رئیس جمهور در این منطقه و تصمیمات گرفته شده تمامی واحد‌های مسکونی خشت و گلی در این استان بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

    او تأکید کرد: هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات و 600 میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی این مناطق تصویب شده است که امیدواریم پرداخت آن‌ها ظرف امروز و فردا آغاز شود.

    مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن یادآور شد: از امروز پرداخت کمک‌های بلاعوض با تشکیل پرونده از  سوی متقاضیان آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند تسهیلات 15 و 5 میلیون تومان بلاعوض خود را دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار