مدیران خودروعصر اعتبار

پایین بودن کیفیت ساخت‌وساز تنها محدود به مصالح ساختمانی نمی شود

عصر ساختمان-رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه پایین بودن کیفیت ساخت‌وساز و عمر مفید ساختمان‌ها در کشور تنها به بی کیفیتی مصالح ساختمانی برنمی گردد گفت: تمام فرایند ساخت‌وساز در بالا رفتن عمر مفید ساختمانها نقش دارند.

پایین بودن کیفیت ساخت‌وساز تنها محدود به مصالح ساختمانی نمی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد شکرچی‌زاده در پاسخ به این سئوال که چه عواملی در کشور باعث کاهش کیفیت ساخت و ساز شده است گفت: مجموعه عوامل مختلفی باعث می‌شود تا عمر مفید ساختمان‌ها و کیفیت ساخت‌وساز در کشور پایین باشد پس برای اینکه یک ساختمان باکیفیت داشته باشیم باید تمام عوامل موثر در ساخت و ساز با یکدیگر هماهنگ باشند.

    وی تاکید کرد:حتی مصالح ساختمانی با کیفیت هم به تنهایی نمی تواند در بالا بردن عمر مفید ساختمان ها موثر باشد و کفایت نمی‌کند چرا که ممکن است مصالح ساختمانی باکیفیت داشته باشیم اما اجرا و طراحی ساختمان مشکل داشته باشد.

    شکرچی زاده خاطر نشان کرد:پس برای اینکه ما یک ساختمان مناسب داشته باشیم باید تمام فرایند ساخت‌وساز مثل مطالعات اولیه، طراحی، اجرا و نگهداری در کنار هم به خوبی عمل کنند تا یک محصول خوب با یک مدیریت کیفیت جامع داشته باشیم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی افزود:پس مجریان ذیصلاح ساختمانی، اجرای مقررات ملی ساختمان، مصالح ساختمانی مناسب و طراحی متناسب با شرایط زلزله و یا سیل می‌تواند در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و بالا بردن کیفیت ساخت‌وساز نقش مناسبی داشته باشند.

    شکرچی زاده در پاسخ به این سؤال که نهادهای درگیر در ساخت‌وساز هم باید نظارت‌های خود را برای بالا بردن کیفیت ساخت‌وساز افزایش دهند، گفت: آنچه که در قانون آمده است برای ساختمان‌های بخش خصوصی سازمان نظام مهندسی ساختمان و برای ساختمان‌های عمومی هم شرکت‌های مهندسان مشاور درگیر هستند پس اگر هر کدام از سازمان‌ها و نهادها به وظایف خود خوب عمل کنند، واحدهای مسکونی با عمر مفید مناسب خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار