مدیران خودروعصر اعتبار

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به پرونده‌ املاک نجومی ورود کنند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است، همه پرونده‌های ریز و درشت و متعلق به هر فرد و جناحی باید در قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به پرونده‌ املاک نجومی ورود کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، «محمد کاظمی» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره چرایی به نتیجه نرسیدن پرونده املاک نجومی گفت: پرونده‌های اقتصادی مهم و سنگین هستند و تا جمع‌آوری ادله کافی برای این نوع پرونده‌ها و همچنین احضار شهود زمان لازم است.حتی گاهی اوقات متهمی دستگیر می‌شود و همدستان او باید شناسایی و دستگیر شوند، بنابراین طبیعی است که روند رسیدگی به آنها‌ طولانی شود.

    مردم باید در جریان نتایج پرونده املاک نجومی قرار بگیرند

    پرونده املاک نجومی هم مانند سایر پرونده‌‌ها باید رسیدگی شود و مردم در جریان آن قرار بگیرند.

    عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم پرونده املاک نجومی هم مانند سایر پرونده‌‌ها باید رسیدگی شود و مردم در جریان آن قرار بگیرند. مسئله کندی رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضاییه باید حل شود و رسیدگی‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

    پرونده‌های افراد از هر جناحی باید رسیدگی شود

    کاظمی در واکنش به اینکه گفته‌ می‌شود؛ پرونده املاک نجومی در شعبه 15 کارکنان دولت مطرح نشده و به جریان نیفتاده است، گفت: من در این زمینه اطلاعی ندارم، اما مردم از قوه قضاییه انتظار دارند که عادلانه برخورد کرده و به همه پرونده‌های ریز و درشت متعلق به هر فرد و جناحی رسیدگی کند. البته قوه قضاییه با فساد خوب برخورد کرده است و انتظار ما این است که به این پرونده هم رسیدگی کند.

    ضرورت درخواست از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی برای ورود به پرونده

    شورای شهر می‌تواند از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در زمینه پرونده املاک کمک بگیرد.

    وی در پاسخ به این سوال که تحقیق و تفحص از پرونده املاک در شورای شهر کلید خورده است، آیا بهتر نیست نهادهای بالادستی هم در این زمینه ورود کنند، گفت: این حق قانونی شورای شهر است که برای تحقیق و تفحص در این خصوص اقدام کند، اما شورای شهر می‌تواند از وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نیز در این زمینه کمک بگیرد.

    پرونده‌ املاک نجومی مربوط به بیت‌المال است

    «قاسم میرزایی‌نکو» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: مسئولان قوه قضاییه معتقدند که اصلا شکایتی در این خصوص نشده است. من فکر می‌کنم که مدعی املاک نجومی و موضوعات مرتبط با شهرداری باید از طریق شهرداری و شورای شهر پیگیری شود و به نظرم آنها پیگیر این موضوعات نیستند و اراده‌ای در شهرداری و شورای شهر برای پیگیری این موضوع وجود ندارد.

    وی ادامه داد: به نظرم ملاحظاتی در شهرداری و شورای شهر وجود دارد که به این موضوع ورود نمی‌کنند، اما این موضوع مربوط به بیت‌المال است و پرونده‌ املاک نجومی بسیار مهم است. اگر ادعا می‌کنیم که شهرداری 53 هزار میلیارد بدهی دارد و یک سری مسائل را به دنبال داشته و یک سری جریانات مختلف این موضوعات را حمایت می‌کردند، پس بنابراین شهرداری در رسیدگی به این پرونده باید مدعی باشد.

    تحقیق و تفحص از شهرداری هر بار به دلیل اعمال نفوذ به جایی نرسید

    به نظرم ملاحظاتی در شهرداری و شورای شهر وجود دارد که به این موضوع ورود نمی‌کنند.

    او تصریح کرد: ما در مجلس یک الی دو بار طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را مطرح کردیم، اما متاسفانه با اعمال نفوذی که شد، این تحقیق و تفحص صورت نگرفت. قوه قضاییه نیز هر پرونده‌ای که به آنجا ارسال شود را رسیدگی می‌کند و بعید است؛ پرونده‌ای به قوه قضاییه ارجاع شده باشد و به آن رسیدگی نشود.

    شهرداری و شورا به جای سخنرانی پیگیر پرونده باشند

    عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر باید به جای سخنرانی و صحبت در مطبوعات این موارد را به صورت جدی پیگیری کنند.

    وی در باره ضرورت ورود نهادهای بالادستی به پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری، گفت: نهاد بالاتر مدعی‌العموم و دادستان است و دادستان اگر خودش صلاح بداند و ببیند که حقی ضایع شده است و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند ورود کند. البته این اطلاعات را دستگاه‌هایی مانند سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و ... باید به دستگاه قضایی برسانند.

    2 راه برای به سرانجام رسیدن پرونده‌ املاک نجومی

    این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی خاطرنشان کرد: در خصوص رسیدگی به پرونده املاک نجومی دو راه بیشتر وجود ندارد یا باید فردی شاکی باشد و یا مدعی‌العموم خود مسئله را پیگیری کند و راه دوم نیز این است که اطلاعات مربوط به این پرونده از سوی نهادهای نظارتی و کنترلی به مدعی‌العموم اطلاع‌رسانی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار