مدیران خودروعصر اعتبار

موانع کاری بودجه غیر نقد/دست روسای مناطق بسته است

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تحقق بودجه غیر نقد با موانع کاری مواجه شده است و برای تحقق آن نیاز به جسارت و تصمیم گیری است.

موانع کاری بودجه غیر نقد/دست روسای مناطق بسته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، محسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که طی چند هفته اخیر دو بار درخصوص عدم تحقق بودجه غیر نقد به شهرداری تذکر داده اید آیا در ستاد عالی درآمد راهکاری برای تحقق درآمدهای غیر نقد پیش بینی شده است، افزود: مشکل اصلی تحقق بودجه غیر نقد بسته شدن دست رؤسای مناطق برای توافقات است.

    وی ادامه داد: پیشتر این گونه بود که رؤسای مناطق بدون استفاده از مزایده وقتی فردی طلبکار بود یا قصد داشت پروژه‌ای را به صورت غیر نقد انجام بدهد با وی توافق می‌کردند، سپس ملک و دارایی شهرداری کارشناسی می‌شد و روند اجرا آغاز می‌شد اما در حال حاضر شهرداری در جهت شفافیت مانعی گذاشته که اگر می‌خواهید با بودجه غیر نقد کار کنید و دارایی شهرداری را می‌خواهید استفاده کنید باید حتماً از طریق مزایده انجام دهید.

    هاشمی تاکید کرد: در مزایده‌ها معمولاً ارقام کارشناسی بالا است و شرکت‌های دولتی، نهادها و ارگان‌ها افرادی که پول دارند تمایلی به شرکت در مزایده‌ها را ندارند. آنهایی که قصد کار تهاتری دارند نیز نگران می‌شوند که در این موضوع ضرر کنند و برای همین نیز کم‌تر در مزایده‌ها شرکت می‌کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که بودجه غیر نقد شهرداری دچار موانع کاری شده است، افزود: بودجه غیر نقد به قول معروف دچار مشکل جسارت و تصمیم گیری شده است و اختیارات نیز همه در سازمان املاک و حقوقی متمرکز شده است و این روند باعث شده روند کارها کند شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری مزایده برای پیشگیری از تخلف در این زمینه و حراج دارایی‌های شهر است، گفت: زمانی ما فردی را به عنوان شهردار منطقه انتخاب می‌کنیم، باید به او اطمینان و اعتماد داشته باشیم که بدانیم او درآمدهای شهرداری را به ثمن بخس نمی‌فروشد. خیلی مهم است که اطیمنان لازم را داشته باشیم زیرا هر چه تمرکز کنیم کار کند می‌شود و محقق نمی‌شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو