مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با عصر ساختمان :

تغییرات بازار مسکن امیدوارکننده نیست

عصر ساختمان- هر چند پیش بینی می شود در اواخر تابستان و اوایل پاییز شاهد تحرکاتی در بازار مسکن باشیم اما تغییراتی که در بهار شاهد آن هستیم به گونه ای نیست که نوید بخش رونق بازار طی سه ماه آینده باشد.

تغییرات بازار مسکن امیدوارکننده نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    محمد وطن پور در گفت و گو با خبرنگار عصر ساختمان گفت: کار دولت ایجاد شفافیت در بازار است نه ساخت و تولید مسکن. حتی اگر هم بخواهد وارد این حوزه شود منابع درآمدی لازم برای این کار را ندارد.
    وی با اشاره به این که دولت می تواند برای دهک های پایین که به لحاظ درآمدی با مشکل مواجه اند راهکارهای ویژه داشته باشد؛ گفت: در این رابطه دولت قبل مسکن مهر و دولت کنونی نیز مسکن اجتماعی را مطرح کردند. به نظر من چنانچه تسهیلات حمایتی مسکن  به جای این که مستقیما در اختیار متقاضیان قرار گیرد؛ به تولیدکنندگان مسکن واگذار شود قطعا بازدهی بهتری در بازار مسکن خواهد داشت. یعنی به جای اعطای وام های کوچک  به دهک های پایین آن ها را در قالب وام بزرگ تر و با مبالغ بیشتر در اختیار انبوه سازان قرار دهند تا بتوانند بازار را رونق دهند.
    وطن پور ادامه داد: دهک های پایین را که کنار بگذاریم دیگر دهک ها برای خرید خانه حق انتخاب دارند. این دست از متقاضیان علاوه بر استفاده از تسهیلات بانکی، بخشی از هزینه مسکن را خودشان  فراهم می کنند. بنابراین به دنبال این هستند تا ملکی مطابق با سلیقه شخصی و نیازهای خود انتخاب کنند.در این مواقع باید شرایط به گونه ای باشد که دست مصرف کننده برای انتخاب باز باشد.
    این کارشناس بازار مسکن به ارزیابی بازار در سال جاری پرداخت و گفت: واقعیت این است که کم کم معاملات از سرگرفته شده که برخی آن را نشانه رونق بازار می دانند. البته عده ای از کارشناسان نیز بر این باورند که امسال نه تنها رونقی اتفاق نمی افتاد بلکه رکود عمیق تر خواهد شد. اما ناگزیر برای رونق اقتصادی، باید در بازار مسکن یا خودرو تحرکاتی ایجاد شود. رشد اقتصادی که به دنبال آن هستیم باید  در دو صنعت خودرو و مسکن نمود پیدا  کند در غیر این صورت به رشد 5 درصدی پیش بینی شده  در برنامه ششم نمی رسیم.
    وی اضافه کرد: البته تصور نمی کنم امسال افزایش قیمت داشته باشیم زیرا قدرت خرید مردم تغییری نکرده است. هر چند پیش بینی می شود ، اواخر تابستان و اوایل پاییز شاهد تحرکاتی در بازار مسکن باشیم اما تغییراتی که در بهار شاهد آن هستیم به گونه ای نیست که نوید بخش رونق بازار طی سه ماه آینده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار