مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

توسعه شهر ابوموسی باید طبق نقشه تفصیلی باشد

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: شهرداری ابوموسی در شهرسازی این جزیره باید طبق نقشه تفصیلی و با هماهنگی راه و شهرسازی نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام کند.

توسعه شهر ابوموسی باید طبق نقشه تفصیلی باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، غلامرضا شیری در دیدار با فرماندار ابوموسی با تاکید بر حفظ کاربری های تعیین شده در نقشه تفصیلی افزود: در ساخت و سازهای شهر ابوموسی باید به نوع کاربری زمین ها توجه و از تغییر آن جلوگیری شود.
    وی با بیان اینکه فضای سبز شهری از الزام های شهرسازی بویژه مناطق جنوبی و گرمسیری است ، گفت: در این نقشه برای فضای سبز مکان هایی در نظر گرفته شده که باید کاربری آن فضای سبز باشد.
    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به هدف گذاری جمعیتی در ابوموسی اشاره کرد و بیان داشت: براساس این هدف گذاری دولت ، جمعیت ابوموسی باید به 20 هزار نفر برسد.
    وی لازمه این کار را ساخت و ساز و اسکان این جمعیت در440هکتار از زمین های ابوموسی دانست و گفت: ازمجموع زمین های ابوموسی تنها 150 هکتار آن عملیات ساخت و ساز انجام نشده و این محدودیت ، کار را برای در نظر گرفت کاربری های مختلف مشکل می کند.
    شیری ، راهکار لازم برای این مهم را جلوگیری از واگذاری بدون هدف زمین به اشخاص حقیقی وحقوقی دانست و گفت: در واگذاری زمین ها باید هماهنگی لازم با شهرداری و فرمانداری صورت گرفته و طبق ضوابط عمل شود.
    وی با تاکید بر حاکمیت شهرسازی در ساخت و سازها گفت: راه و شهرسازی به دلیل نوع فعالیت و نگاه تخصصی نقشه راه را مشخص کرده و پس از آن شهرداری و فرمانداری باید پروانه ها را صادر نمایند، زیرا ساختمان هایی که به شکل کنونی در این جزیره ساخته شده است نمی تواند جمعیت 20 هزار نفر را در خود جای دهد.
    این مسئول با اشاره به بلاتکلیف ماندن 37هکتار از زمین های جزیره ابوموسی گفت: با بازدیدهای میدانی و نشست های مشترک با شهرداری و فرمانداری این مشکل رفع شد.
    وی همچنین از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی برای سرمایه گذاری در ابوموسی گفت: با هر شخصی که قادر به سرمایه گذاری در این جزیره باشد همکاری می شود.
    فرماندار ابوموسی نیز گفت: سیاست اتخاذ شده از سوی راه و شهرسازی در واگذاری املاک باعث ماندگاری خانواده ها در ابوموسی شد و از طرفی باعث جذب سرمایه گذار شده است.
    محمد سعید افزود: با تصمیم گرفته شده 500 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در این جزیره جذب شد.
    وی همچنین از راه و شهرسازی در جذب نیرو قدردانی کرد و گفت: راه و شهرسازی ابوموسی تنها ارگانی است که در جذب نیروی انسانی موفق عمل کرده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
    ابوموسی در 220 مایلی جنوب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار