مدیران خودروعصر اعتبار

کلیات متمم بودجه سال ۹۸ پایتخت در شورای شهر تصویب شد

عصر ساختمان- کلیات متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران در شورای اسلامی بررسی و به تصویب رسید.

کلیات متمم بودجه سال ۹۸ پایتخت در شورای شهر تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و نود و یکمین جلسه این شورا، لایحه متمم بودجه سال 98 را تصویب کردند.

    رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد اعضا در جریان بررسی درآمدها، پیشنهادات خودرا نیز مطرح کنند. سرانجام با وجود مخالفت رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و دفاع تمامی اعضا کمیسیون برنامه و بودجه با وجود آنکه لایحه متمم در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته بود در صحن به رای گذاشته شد و اعضا با کلیت آن موافقت کرد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی متمم بودجه با بیان اینکه بحث های مختلفی مطرح بود از جمله اینکه اصلاحیه بودجه ارائه شود یا متمم، گفت: اصلاحیه تغییرات محدودی بین ردیف ها را در بر می گرفت اما با توجه به تصویب برنامه سوم و شاخص هایی که در برنامه وجود داشت پیش بینی شد متمم بودجه به شورا ارائه شود و به پیشواز این مصوبه در سال آتی رفتیم.

    محمود میرلوحی گفت: در متمم بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی توجه شده است و تلاش شده پروژه های توسعه ای مانند زیرگذر گیشا، برج طغرل و بزرگراه شهید رستگار اعتبارات لازم پیش بینی شود.

    تحقق درآمدها از محل شهرفروشی
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مخالفت با بررسی لایحه متمم بودجه گفت: من در جلسه هم اندیشی نیز به فرایند بررسی متمم بودجه اعتراض کرده و اعلام کردم نظرات کمیسیون های تخصصی در متمم بودجه پیش بینی نشده و باید این موارد در تلفیق مورد بررسی قرار می گرفت.

    محمد سالاری افزود: در این لایحه ورود به منابع اشتباه است زیرا در متمم نیمی از منابع از محل شهرسازی پیش بینی شده و اعلام شده این درآمدها صرف  پروژه های حمل و نقلی و عمرانی می‌شود اما خودمان را گول نزنیم. در متمم بودجه تنها 700 تا 800 میلیارد تومان برای پروژه ها در نظر گرفته شده است.

    وی گفت: بیشتر متمم بودجه در بخش هزینه ها و پرداخت بدهی ها، حقوق و مزایا و نگهداشت شهر اختصاص دارد، صادق باشیم. تنها 700 میلیارد مازاد درآمد صرف پروژه ها می‌شود و ممکن است همین میزان نیز بعضا از سوی شهرداری فاکتورهایی آورده شود و اعلام شود هزینه هایی بیش از این انجام شود.

    وی تاکید کرد: بدون راستی آزمایی این فاکتورها نباید به متمم بودجه رای داد زیرا ما به این هزینه کردها مشروعیت می دهیم.

    سالاری در مخالفت با سهم سه هزار میلیاردی تامین منابع متمم از محل شهرداری گفت: به اعتقاد من این منابع تامین نمی شود بجز آنکه ما به سمت شهرفروشی برویم و از محل تثبیت ها این منابع را تامین کنیم.

    118 میلیارد تومان برای جبران هزینه های سازمان های شهرداری
    یکی از اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه 118 میلیارد تومان برای جبران هزینه های شرکت ها و سازمان در دفتر شهردار پیش بینی شده است گفت: چرا این هزینه ها مستقیما به سازمانها و شرکت هایی که مشکل دارند اختصاص داده نمی شود؟

    حجت نظری تاکید کرد: در حال حاضر نیز شهرداری با سلیقه خودش اعتبارات را اختصاص می دهد. بنابراین تعجیل در تصمیم متمم تفاوتی برای شهرداری نمی کند و ما می توانیم با بررسی دقیق تر از اقداماتی که شفاف نیست جلوگیری کنیم.

    شهرداری اجازه دارد 10 درصد بودجه را جابجا کند
    حسن رسولی یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بر اساس بودجه سال 98 به شهرداری اجازه داده 10 درصد بودجه را جابجا کند که رقمی معادل 1800 میلیارد تومان است گفت: این عدد در برابر کد پروژه ای که آقای نظری می گویند رقمی نیست و این موارد برای افزایش اختیارات نهاد اجرایی طبیعی است.

    در ادامه 5 نفر از اعضای شورا پیشنهاد کردند لایحه متمم بودجه به کمیسیون ها بازگردد و پس از بررسی در کمیسیون تلفیق دوباره در صحن قرار گیرد.

    مرتضی الویری در مخالفت با این موضوع گفت: شهرداری بسیار علاقه مند است که این اتفاق بیافتد و رای گیری انجام نشود. درآمدهای خود را در بخش هایی که دوست دارد هزینه کنند و در پایان اصلاحیه خود را متمم بیاورد اما ما با بررسی متمم در صحن اولویت های خودمان را به شهرداری اعلام می کنیم.

    در نهایت پیشنهاد بازگشت کمیسیون به تلفیق رای نیاورد و اعضا با کلیت متمم بودجه موافقت کردند.

    توسعه خطوط مترو
    رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به مذاکراتی که با رئیس بانک مرکزی در جریان نماز جمعه این هفته داشت، گفت: در جریان نماز جمعه این هفته مذاکراتی با رئیس بانک مرکزی داشتم و قرار بر این شد که اعتباراتی که برای توسعه مترو و خرید اتوبوس  پیش بینی شده از یورو به ریال تبدیل شود

    هاشمی ادامه داد: در صورت تبدیل یورو به ریال شهرداری می تواند تا پایان سال 3 هزار میلیارد برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تامین کند.

    وی پیشنهاد سه هزار میلیاردی خود برای تامین اتوبوس و مترو ارائه کرد که در نهایت یکی از تبصره های متمم بودجه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو