مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن ارزان می‌شود

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: اقدام‌ ملی مسکن در دراز مدت موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

مسکن ارزان می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، ابوالفضل طاهری، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از چند ماه قبل اجرای طرح مسکن ملی اقدام در زنجان آغاز شده است، که امیدواریم به کاهش قیمت مسکن بیانجامد. 

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: این طرح فعلا در مرحله ثبت‌نام است اما به نظر می‌رسد، طرح مثبتی در راستای کاهش قیمت مسکن باشد، با اجرای این طرح قطعا شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود که البته تاثیر آن را در دراز مدت شاهد خواهیم بود. 

    وی اظهار کرد: همچنین تصمیماتی نیز در استان اتخاذ شده که با افرادی که اقدام به گرانی مسکن به سود منافع شخصی می‌کنند برخورد شود و در این راستا مشاورین املاک بدون مجوز پلمب شده‌اند. 

    طاهری بیان کرد: در حال حاضر 800 مشاور املاک در زنجان فعال است، از ابتدای سال تاکنون هیچ واحد مشاوره املاکی مجوز فعالیت نگرفته است. 

    گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تامین مسکن، طرح «اقدام ملی تامین مسکن» را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که از این تعداد سهم استان زنجان 4 هزار و و 920 واحد است. 

    از مجموع سهم استان در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی یک هزار و 291 واحد مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار خانوار جمعیت و 3 هزار و 474 واحد مسکونی نیز در شهرهای بالای 100 هزار خانوار احداث می‌شود. 

    وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوط به آن، شرایط و مشخصات طرح افرادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند شامل افرادی است که از یکم فروردین ماه سال 1384 به بعد بدون زمین یا واحد مسکونی بوده و از سال 1357 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. 

    در حال حاضر 6 هزار و 791 خانوار مازاد بر واحدهای مسکونی، در استان وجود دارد و 23 هزار و 627 واحد خانه خالی در استان زنجان موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو