مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن:

مهم‌ترین مانع پیش خرید مسکن با استفاده از تسهیلات/ راهکار افزایش قدرت خرید خانه

عصر ساختمان:مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به مهم ترین مانع ورود تسهیلات مسکن در قالب پیش خرید به بازار مسکن، گفت: سند پلاک خریداری شده با استفاده از تسهیلات مسکن باید در رهن بانک باشد که این موضوع مورد استقبال پیش فروش کنندگان قرار نمی گیرد.

مهم‌ترین مانع پیش خرید مسکن با استفاده از تسهیلات/ راهکار افزایش قدرت خرید خانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا، محمدحسن مرادی، در پاسخ به این سوال که آیا ایده‌ای مبنی بر این که بانک مسکن واحد مسکونی تولید و به مشمولان وام های 80 و 160 میلیون تومانی عرضه کند، مطرح است، گفت: شرکتی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری مسکن زیر نظر بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز واحدهای مسکونی فعالیت می‌کند که مسکن را با قیمت های روز در بازار عرضه می‌کند.

    وی ادامه داد: در برخی از شهرها این شرکت واحدهایی را برای عرضه به دریافت کنندگان وام‌های  80 و 160 میلیون تومانی دارد.

    مرادی با بیان اینکه استفاده از وام های 80 میلیون تومانی مبتنی بر پس انداز است، اظهار داشت: توصیه ما این است که افراد در قالب پیش خرید از این تسهیلات استفاده کنند.

    مدیر طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: مشکلی که در حال حاضر در بازار مانع ایجاد کرده این است که فروشندگان از پیش فروش مسکن استقبال نمی کنند چراکه افرادی از تسهیلات مسکن استفاده می کنند باید پلاک خریداری شده در رهن  بانک قرار دهد و پیش فروشندگان هم از این موضوع معمولا استقبال نمی کنند.

    وی افزود: با توجه به قیمت های بازار مسکن به طور قطع سپرده گذاری 40 میلیون تومانی و تسهیلات 80 میلیون تومانی برای خرید خانه در کلان شهرها کافی نیست و افراد باید پس انداز هم داشته باشند در غیر این صورت افراد باید به حداقل ها بسنده کنند.

    مرادی اظهار داشت: البته راهکاری هم برای افرادی که توان پس انداز ندارند، وجود دارد آن هم اینکه خانه خریداری شده را وارد بازار رهن کنند و بر روی مبلغ رهن خانه هم در خرید حساب باز کنند و در این صورت بلافاصله پس از خرید خانه، ملک را وارد بازار رهن و اجاره می کنند و خودشان به اجاره نشینی ادامه می دهند.

    مدیر طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: معاملات این چنینی که افراد از پول رهن هم برای خرید خانه استفاده می کنند رو به افزایش است و متقاضیان از ترکیب سپرده گذاری، تسهیلات و مبلغ رهن برای خرید خانه استفاده می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی