مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل ساخت ۱۵۰۰ مدرسه کشور تا مهر ۹۵ در صورت تخصیص اعتبارات

عصر ساختمان:معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، تا مهر ۹۵ کار تکمیل ساخت ۱۵۰۰ مدرسه کشور انجام می‌شود.

تکمیل ساخت ۱۵۰۰ مدرسه کشور تا مهر ۹۵ در صورت تخصیص اعتبارات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در پاسخ به این پرسش که «چه تعدادی پروژه آموزشی هم‌زمان با مهر 95 تحویل آموزش و پرورش می‌شود؟»، اظهار داشت: در مجموع اکنون 5 هزار و 400 پروژه نیمه تمام داریم که بیش از 20 درصد این پروژه‌ها مشارکتی و بین دولت و خیرین در دست ساخت است.

    وی افزود: در انتظار تخصیص منابع برای تکمیل این پروژه‌ها هستیم و اگر منابع قانون بودجه سال 1395 به موقع در اختیارمان قرار گیرد، در جهت تکمیل این پروژه‌ها تخصیص می‌یابد.

    رئیسی با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات حداقل یک سوم مدارس نیمه تمام تا آغاز سال تحصیلی آماده تحویل می‌شود، خاطرنشان کرد: یک سوم پروژه‌های آموزشی از مجموع 5 هزار و 400 پروژه نیمه تمام، پیشرفت خوبی دارند و از طرفی مورد نیاز آموزش و پرورش هستند.

    وی ادامه داد: اکنون در انتظار لطف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم تا اگر تخصیص اعتبارات مانند سال گذشته باشد، تا پایان سال 1395 می‌توانیم 2 هزار پروژه آموزشی را تحویل آموزش و پرورش دهیم.

    رئیس سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی نیازمند ساخت مدارس هستیم، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های آموزشی کشور منتظر تخصیص اعتبارات هستند که می‌توانیم روند ساخت این مدارس را تسریع دهیم.

    رئیسی با بیان اینکه 800 پروژه ورزشی در بین 5 هزار و 400 پروژه نیمه تمام وجود دارد، عنوان کرد: به طور کلی 4 هزار و 600 پروژه آموزشی نیمه تمام داریم که در صورت تخصیص اعتبارات می‌توانیم حدود یک هزار و 500 پروژه آموزشی را تا مهر 95 تحویل دهیم.

    معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های آموزشی در کشور گفت: عمده اعتبارات نوسازی مربوط به طرح تخریب و بازسازی مدارس است که 700 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است و برای تکمیل پروژ‌ه‌های خیرین 180 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در سال گذشته و در نیمه اول سال حدود 90 درصد تخصیص اعتبار داشتیم که اگر امسال هم همین مقدار اعتبارات در اختیار نوسازی قرار گیرد می‌توانیم یک هزار و 500 پروژه آموزشی را تا مهر 95 تحویل دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار