مدیران خودروعصر اعتبار

تغییر رویکرد وزارت راه در پروژه‌های مسکن مهر

عصر ساختمان-در حالی تا اواخر مهر سال گذشته توجه چندانی به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر نمی شد که طی یکسال و چند ماه اخیر تکمیل و تحویل این واحدها به اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است.

تغییر رویکرد وزارت راه در پروژه‌های مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، اخیرا مدیرعامل شرکت عمران پردیس  با اعلام این‌که تا پایان سال جاری مجموع واحدهای تکمیل شده مسکن مهر به 60 هزار افزایش می‌یابد از پیگیری دریافت وام 1000 میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای باقیمانده طرح مذکور خبر داده بود.

    مهدی هدایت با بیان این‌که 10 هزار مسکن مهر بدون برگزاری مراسم افتتاح در حال تحویل به متقاضیان است، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی ‌های صورت گرفته احتمالا تا پایان سال 15 هزار واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود.

    وی با اشاره به این‌که تا پایان سال تعداد واحدهای افتتاح شده این طرح در شهر پردیس به 60 هزار واحد می‌رسد، افزود: در حال پیگیری وام 1000میلیارد تومانی از محل تبصره 8 قانون بودجه هستیم و اگر بانک مسکن در پرداخت این وام تسریع کند تمام مشکلات پردیس حل می‌شود و می‌توانیم تا شهریور سال آینده 22 هزار واحد باقیمانده را نیز تکمیل کنیم.

    به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس، از مجموع  10 هزار واحد تکمیل شده مسکن مهر حدود 4000 واحد در فاز 11 و مابقی نیز در فازهای 5، 8 و 9 است که در حال تحویل این واحدها به مالکان هستیم.

    اوایل ماه گذشته مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس با اشاره به وام 1000 میلیارد تومانی بانک مسکن، گفته بود: از محل این وام برای آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و... هزینه می‌شود، ضمن این که یک وام 500میلیاردتومانی با سود 4درصد نیز برای پردیس در نظر گرفته شده که به‌محض تخصیص در پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

    ‏‎جاودان‌فر با اعلام این‌که  وام 1000میلیاردتومانی از منابع داخلی شرکت عمران پردیس بازپرداخت می شود، افزود:‎ وزارت راه و شهرسازی طی یک سال اخیر در خصوص طرح ملی مسکن مهر رویکرد مثبت و روبه‌جلو داشته است. با توجه به اراده و عزم وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خوشبختانه موانع موجود در خصوص تأمین منابع مالی برطرف شده است.

    برخلاف وزیر مستعفی راه و شهرسازی، طی یکسال و چند ماه اخیر رویکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به پروژه های مسکن مهر سراسر کشور تغییر کرده است. این پروژه‌ها به خصوص در شهرهای جدید با استفاده از منابع داخلی شرکت‌ها در حال تکمیل است.

    اوایل ماه جاری حدود 1000 واحد مسکن مهر مازندران با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، این در حالی بود که از مرداد 92 تا مهر 97 عباس آخوندی در هیچکدام از مراسم‌های افتتاح مسکن مهر حضور نیافت. آخوندی اواخر شهریور سال گذشته در آیین افتتاح 3742 مسکن مهر شهر جدید پرند گفته بود:‌ من فقط از پروژه های مسکن مهر پرند فقط بازدید کردم و آنها را افتتاح نکردم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار