مدیران خودروعصر اعتبار

بدری:

اقشار کم درآمد توان پرداخت اقساط ۴ میلیونی وام را ندارند

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه، دریافت کنندگان تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی باید ماهانه بیش از ۴ میلیون تومان قسط پرداخت کنند که این میزان پرداختی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه امکان پذیر نیست.

اقشار کم درآمد توان پرداخت اقساط ۴ میلیونی وام را ندارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش 240 میلیون تومانی تسهیلات خرید مسکن، گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم برای زوجین تهرانی 200 میلیون تومان خواهد بود، همچنین بر اساس این مصوبه وام جعاله به حدود 40 میلیون تومان افزایش می یابد.

    سیاست های اخیر وزارت راه در راستای خانه دار کردن اقشار توانمند جامعه است

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه سیاست های اخیر وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در راستای خانه دار کردن اقشار توانمند جامعه بوده، به طوری که وزارتخانه اخیرا طرح ملی مسکن را طراحی و اجرایی کرد که بر اساس مفاد این طرح، خانوارها باید ماهانه حدود 2 میلیون تومان قسط پرداخت کنند، این مسئله نشان می دهد که اقشار کم درآمد قادر به مشارکت در این طرح نخواهند بود.

    پرداخت اقساط 4 میلیونی با دریافت تسهیلات 240 میلیون تومانی

    وی گفت: در شرایط کنونی بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، دریافت کنندگان تسهیلات 240 میلیون تومانی باید ماهانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کنند که این میزان پرداختی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه امکان پذیر نیست.

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افزایش تسهیلات خرید مسکن مزایا و معیاب متفاوتی دارد، افزایش وام در آغاز موجب افزایش تلاطم در بازار شده و میزان خرید و فروش مسکن بالا خواهد رفت.

    بدری گفت: از طرف دیگر افزایش وام خرید مسکن موجب افزایش قدرت خرید متقاضیان خواهد شد و بازار مسکن پس از آن دچار رونق خواهد شد.

    وزارت راه و شهرسازی برای توانمندسازی اقشار کم درآمد باید اقدام به ارائه تسهیلات کم سود و ارائه اراضی رایگان و نیمه رایگان جهت توسعه ساخت و ساز کند
    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی برای توانمندسازی اقشار کم درآمد باید اقدام به ارائه تسهیلات کم سود و ارائه اراضی رایگان و نیمه رایگان جهت توسعه ساخت و ساز کند، در غیر این صورت مردم در آینده نزدیک نیز قادر به تأمین مسکن مورد نظرشان نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار