مدیران خودروعصر اعتبار

تخلیه مناطق مسکونی در صورت افزایش بارندگی‌ها و احتمال وقوع سیل

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است که در صورت افزایش بارندگی‌ها و وقوع سیل نسبت به تخلیه بعضی از روستاها و مناطق آسیب‌پذیر از سکنه اقدام کنند.

تخلیه مناطق مسکونی در صورت افزایش بارندگی‌ها و احتمال وقوع سیل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره بارندگی‌های شدید اخیر در بعضی از مناطق کشور، گفت: در استان‌های جنوب‌شرقی و شرق کشور بارندگی‌های زیادی داشته‌ایم، به خصوص در استان سیستان و بلوچستان بارندگی‌ها به شدتی بوده که منجر به ورود آب به منازل شده است و در بعضی از شهرهای دیگر هم شاهد آبگرفتگی بودیم.

    وی بیان داشت: از قبل از شدت بارندگی‌ها اطلاعیه‌های لازم به استان‌ها برای آماده‌باش صادر شده است، در روستای زرآباد سیستان و بلوچستان از شب گذشته درگیر کم کردن آبگرفتگی بوده‌ایم.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نسبت به ارسال اقلام امدادی اقدام شده است یا خیر،‌ گفت: در حال حاضر اقلام امدادی مورد نیاز در استان وجود دارد. حدود 12 هزار چادر دارند و ضرورتی به انتقال اقلام نیست، اگر این ضرورت احساس شود، بلافاصله نسبت به ارسال آنها اقدام خواهد شد. البته با توجه به وضعیت جوی،‌امکان پرواز بالگردها وجود ندارد، ولی از راه زمینی و با استفاده از راه آبی، کمک‌های لازم را ارسال می‌کنیم.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: تاکنون در حادثه آبگرفتگی کشته و مصدومی نداشته‌ایم.

    وی درباره تخلیه برخی روستاها گفت: شب گذشته به برخی استانداران و فرمانداران مناطق درگیر در بارندگی‌ها اعلام کرده‌ایم که در صورت نیاز نسبت به تخلیه روستاها اقدام کنند تا شاهد خسارت‌های جانی به مردم نباشیم و هر جا لازم شد تخلیه کنند.

    نجار بیان داشت: البته استانداران گزارشات خوبی دادند که بر اثر این بارندگی‌ها سدها پر شده‌اند و مردم نیز همکاری خوبی داشته‌اند و ما امیدواریم این بارندگی‌ها منجر به پر شدن دریاچه هامون هم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار