مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه برج تاریخ ایران در شورای سوم تصویب اما اجرایی نشد

عصر ساختمان:عضو شورای اسلامی شیراز لزوم اجرای پروژه برج تاریخ ایران و پردیس مینیاتور به‌عنوان المان‌های ماندگار و یادگاری از کاظم معمارضیا را مورد تاکید قرار داد.

پروژه برج تاریخ ایران در شورای سوم تصویب اما اجرایی نشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از آریا از شیراز،محسن معین در مراسم بزرگداشت دکتر کاظم معمارضیاء، استاد معماری دانشگاه شیراز که اخیرا درگذشته است، گفت: پروژه برج تاریخ و پردیس مینیاتور و باغ‌های ایران، در شورای سوم با رای حداکثری به تصویب رسید اما اجرایی نشد.

    وی با بیان اینکه شورای چهارم نیز این پروژه را تصویب کرد و تا مرحله اجرا پیش‌برد، خاطرنشان کرد: محل اجرای این پروژه، که شامل برجی با 110 متر ارتفاع به شکل درخت سرو و پردیسی که به یاد آورنده باغ‌های بزرگ ایران باشد، ضلع جنوبی پارک حاشیه‌ای بلوار شهید چمران شیراز حدفاصل خیابان‌های شاهد و معالی‌آباد بود.

    معین گفت: بعد از مدتی و بنا به درخواست برخی از اعضای شورای شیراز، محل این پروژه تغییر کرد و قرار شد در بخشی از ارتفاعات شمالی شیراز در محدوده بلوار نیایش اجرا شود.

    عضو شورای شیراز تصریح کرد: با توجه به هویت استثنایی این پروژه و خدمات ارزشمندی که دکتر معمارضیاء برای شیراز انجام داده بود، این اقدام می‌تواند یک المان ماندگار از تاریخ معاصر شیراز باشد.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح برج تاریخ ایران که یکی از علاقه‌مندی‌های مرحوم معمارضیاء بود، در زمان حیات وی محقق نشد.

    فرج‌الله رجبی افزود: امیدوار هستیم که دوستان شهرداری و شورای شهر اجرایی شدن این بنا را که می‌تواند در قالب معماری خود مفاهیم و گفت و گوهایی را داشته باشد، عملیاتی کنند.

    به گزارش آریا ، برج تاریخ ایران، که به شکل درخت سرو، نماد شیراز، در هفت طبقه طراحی شده بود، در هر یک از طبقه‌ها، بخشی از تاریخ ایران و شیراز در دوره‌های قبل و بعد از اسلام را معرفی خواهد کرد.

    این پروژه سال 92 تا مرحله اجرایی هم پیش رفت اما علی‌رغم انتشار خبر اجرایی شدن آن، متوقف شد.

    دکتر کاظم معمارضیاء، متولد 19 فروردین 1320 بود که پس از 52 سال فعالیت حرفه‌ای، صنفی، دانشگاهی و فرهنگی در تاریخ 19 خرداد 1395، دارفانی را وداع گفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو