مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش ۷تا۱۰مورد ساخت و ساز غیر مجازدر حریم رودخانه های نوشهر و چالوس

عصر ساختمان:مدیرامورمنابع آب منطقه ای شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گزارش های هفتگی ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه های موجود دراین مناطق را حدود هفت الی ۱۰ مورد اعلام کرد.

گزارش ۷تا۱۰مورد ساخت و ساز غیر مجازدر حریم رودخانه های نوشهر و چالوس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، حامد عبداللهی گفت : چنین تخلفاتی بیشتر در حریم رودخانه های حفاظت شده سردآبرود و چالوس رخ می دهد که نیروهای گشت بازرسی این نهاد با شتاب به محل وقوع تخلف اعزام می شوند وبا افراد خاطی برخورد می کنند.
    وی تعداد پرونده های با موضوع ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم برخی از رودخانه ها بویژه سردابرود را حدود 200مورد اعلام کرد و ادامه داد : بیشتراین پرونده ها در دوره های گذشته تشکیل شده است.
    وی طول رودخانه های جاری در این شهرستان ها را حدود 550 کیلومتر اعلام کرد وگفت : برابر قانون حریم کیفی رودخانه ها حدود 80 متر تعیین شده که متاسفانه طبق گزارش های رسیده مشاهده می شود که عده ای از افراد متخلف بدون رعایت حریم رودخانه ها اقدام به ساخت و ساز کرده اند که چنین رویه ای خلاف قانون است.
    مدیرامور منابع آب منطقه نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت : هرچند از سه سال پیش تاکنون در سایه هم افزایی که درمیان اداراتی مانند منابع طبیعی و آبخیزداری ، دادستان و نیروی انتظامی بوجود آمده است روند ساخت وسازهای غیرمجاز تاحدودی در حریم و بستر رودخانه ها کاهش داشته است منتهی با توجه به سوابق سیل سال های گذشته و خسارت های ناشی از آن براثر طغیانی شدن رودخانه ها نباید اجازه داد تا افراد به چنین تخلفاتی ادامه دهند.
    عبداللهی همچنین ازآزاد سازی حدود 9 هزار و 350 متر از حریم رودخانه ها و انهاراز حدود 9 ماه پیش تاکنون در این مناطق خبرداد و گفت : علاوه برآن حدود 24 مورد احکام قلع و قمع صادر شد.
    وی لایروبی کردن رودخانه ها برای پیشگیری اساسی از سیل کارساز ندانست و تاکید کرد که باید در کنار چنین اقداماتی درختان و ساخت و سازهای موجود در حریم رودخانه ها برچیده و آزاد سازی شود.
    دولت دردوسال پیش اعتبارات خوبی برای آزاد سازی حریم رودخانه های اختصاص داده است منتهی روند اجرای این طرح به کندی پیش می رود.
    طبق آمار از منابع رسمی ، تعداد واحدهای مسکونی ، صنعتی و تجاری شناسایی شده غیرمجاز در حریم رودخانه های مازندران بیش از یکهزار باب اعلام شده است.
    دولت درسال 1393، 221 میلیارد ریال اعتبار برای تخریب و یا خریداری واحدهای مسکونی موجود در حریم رودخانه های طغیانی مازندران در نظرگرفت و برای تخصیص و جذب این میزان اعتبار تمامی مسئولان بویژه اعضای شورای اسلامی شهر ، روستا ، شهرداران ، بخشداران ، دهیاران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را ملزم کرده است تا دراین حوزه همکاری پیوسته داشته باشند.
    مدیرمنابع امور آب نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت : هم اینک درحوزه شهری شهرداری ها و در خارج از آن نیز علاوه بر اداره منابع امور آب منطقه ،دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، اعضای شورا های اسلامی و بخشداران باید دراین زمینه گام بردارند.
    وی در پاسخ به این سئوال که از طول حدود 550 کیلومتری مسیر رودخانه های جاری در این شهرستان ها ، چند کیلومتر آن نیاز به ساماندهی دارد ، اظهار بی اطلاعی کرد و درعین حال اظهارداشت : با اعتبارات موجود چنین اقدامی میسر نیست منتهی سعی شده با واگذاری رودخانه های حوزه شهری شهرداران را دراین حوزه دخیل کنیم .
    از کل رودخانه های جاری نوشهر ، چالوس و کلاردشت حدود 20 رودخانه دائمی است و طبق آمار ازمنابع رسمی در این شهرستان ها از سال 1377 تاکنون به طور میانگین هرسه سال یکبار سیل و سیلاب جریان داشته که در پی چنین اتفاقاتی خسارت های جبران ناپذیری به بخش های مختلف این مناطق واردمی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار