مدیران خودروعصر اعتبار

سهم مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان اردبیل افزایش یافت

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: هفت هزار واحد مسکونی روستایی کم‌دوام و بی‌دوام در این استان مقاوم‌سازی می‌شود که این میزان سه هزار واحد بیشتر از سهم در نظر گرفته شده کشوری امسال است.

سهم مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان اردبیل افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، فرهاد سبحانی  افزود: سهم در نظر گرفته شده مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی برای استان در سال جاری چهار هزار واحد بود که با دستور استاندار اردبیل این تعداد به هفت هزار واحد افزایش یافت.

    او با بیان اینکه از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور تاکنون 52 درصد از مجموع واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام  استان مقاوم‌سازی شده، اظهارداشت: در این مدت 55 هزار واحد مسکونی از مجموع 102 هزار واحد مسکونی نیازمند بهسازی مقاوم‌سازی شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین گفت: با توجه به پرداخت تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی بصورت قبول ضامن  زنجیره‌ای بانکی از سوی بانک‌های عامل، مشکلی برای تامین ضامن از سوی روستاییان مجری این طرح و متقاضیان دریافت تسهیلات وجود ندارد.

    وی افزود: علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت مدت‌دار به مجریان طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی تمام خدمات آواربرداری ، نقشه‌های اجرا ، پروانه ساخت و نظارت در طول اجرای طرح بصورت رایگان از سوی بنیاد مسکن به اهالی روستاهای مجری و همچنین شهرهای زیر 10 هزار نفر ارائه می‌شود.

    سبحانی اظهارداشت: در مقاوم‌سازی بافت‌های باارزش روستایی نیز استان اردبیل از مشارکت مناسب 70 درصدی برخوردار می‌باشد.

    او با بیان اینکه شهرستان خلخال از مناطق برتر استان اردبیل در مقاوم‌سازی مسکن روستایی است، افزود: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور تاکنون بیش از 6 هزار واحد مسکونی از مجموع واحدهای مسکونی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

    وی تشریح‌کرد: از مجموع 12 هزار و 900 واحد مسکونی روستایی در 142 روستای دارای سکنه این شهرستان، بیش از 6 هزار واحد مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام مقاوم‌سازی شده و 9 هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم‌سازی است.

    استان اردبیل 11 شهرستان و هزار و 696 روستا با 120 هزار خانوار و حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار