مدیران خودروعصر اعتبار

جسارت کم شهردار و تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران گفت: شهردار به دلیل جسارت کم در هزینه‌کرد بودجه غیرنقدی سبب تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی شد.

جسارت کم شهردار و تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محسن هاشمی در حاشیه  یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه فوق‌العاده‌ای در صحن در زمینه موضوع بررسی پرونده باغات انجام گرفت چراکه مردم پرونده‌های زیادی در این زمینه دارند و با انباشت پرونده باغات همراه بودیم.

    وی افزود: اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه سال 99 شهرداری تهران نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که با رای اعضای شورای شهر مورد تصویب قرار نگرفت.

    هاشمی در مورد تذکر روز گذشته‌اش به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: این تذکر به دلیل نبود نیرو بر روی سکوها و جلوی درهای مترو بود و اگر این مسئله حل می‌شد مشکل خاصی نداشتیم.

    رئیس شورای شهر تهران در مورد اینکه در جلسه امروز شورا یکی از اعضا به محمود میرلوحی گفته است که در مورد پرونده باغات ممکن است به زندان بروی چراکه قبلا هم در موضوعاتی صحبت کرده‌ای گفت: من این مسئله را نشنیده‌ام. اعضای شورای شهر حساس هستند که در مورد پرونده باغات حق کسی ضایع نشود. لذا برخی از پرونده‌ها امروز به کمیسیون‌ها ارجاع داده شد.

    وی در ادامه بیان داشت: 26 دی ماه در سالن اجلاس سران مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود.

    هاشمی در مورد هزینه‌کرد نقدی و غیرنقدی شهرداری گفت: تحقق درآمدهای شهرداری را آقای رسولی به صورت دقیق هر ماه ارائه می‌دهند و در حال حاضر هزینه‌کرد غیرنقدی در شهرداری با مشکل همراه است.

    رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: هزینه‌کرد نقدی در پاییز اصولا به 80 تا 90 درصد می‌رسد و تا پایان سال درآمدها محقق می‌شود و حتی گاهی بیشتر از انتظار بوده و تا سال بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: البته شهرداری به دلیل کمتر جسارت داشتن هزینه‌کرد بودجه غیرنقدی آن کند است و این مسئله سبب شده پروژه‌های عمرانی با تاخیر همراه شود.

    هاشمی بیان داشت: قبلا شهرداری‌های مناطق برای استفاده از بودجه نقدی دست بازتری داشتند ولی از زمان آقای افشانی به طور مثال هر ملکی که به صورت غیرنقدی واگذار شود باید نسبت به مزایده آن اقداماتی صورت گیرد.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 30 درصد بودجه شهرداری غیرنقدی است و حدود 6000 میلیارد تومان می‌شود، گفت: عدم استفاده از بودجه غیرنقد دلیل اصلی کندی برنامه‌ها است.

    وی در مورد درآمد شهرداری از تبلیغات محیطی گفت: این درآمد حدود 400 تا 500 میلیارد تومان است که البته امسال همچون سال‌های پیش تحقق نیافت؛ چراکه شرکت‌های خارجی به دلیل کمتر شدن فعالیت‌شان در داخل چندان جهت تبلیغات اقدام نکرده و به عبارتی تبلیغات گران کمتر شده است، چون فعالیت‌های برندی کاهش یافته است.

    هاشمی در مورد اصلاح ساختار در شهرداری گفت: این اصلاح برای تغییر معاونت‌ها از 9 مورد به 7 مورد است که حرکتی رو به جلو است و قدم به قدم پیش می‌رویم.

    رئیس شورای شهر تهران در مورد اینکه آیا تعداد نیروهای شهرداری با اصلاح ساختار کم می‌شود، گفت:‌اصولا هر تغییر ساختاری سبب کاهش نیرو نمی‌شود و هدف اصلاح کم کردن نیروها نیست و می‌تواند اهداف دیگری را در اصلاح ساختار به غیر از کم کردن نیرو داشت.

    وی در پاسخ به پرسشی در مورد توافق بنیاد مستضعفان با شهرداری گفت: توافقی حاصل نشده و تنها صحبت‌هایی در این زمینه انجام گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی