مدیران خودروعصر اعتبار

کشف معبد مخفی زیر شهر باستانی پترا + عکس

عصر ساختمان:باستان‌شناسان پس از گذشت ۲۰۰ سال، متوجه شدند یک معبد مخفی زیر شهر تاریخی «پترا» در اردن قرار دارد.

کشف معبد مخفی زیر شهر باستانی پترا + عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، باستان‌شناسان با کمک گرفتن از تصویرهای ماهواره‌ای کشف کردند ویرانه‌ تاریخی دیگری زیر شهر مشهور «پترا» در اردن مدفون شده است.

    «کریستوفر ای. توتل» و «سارا پاراک» دو باستان‌شناسی هستند که متوجه شدند درست زیر بخش مرکزی پارک باستانی «پترا» که سالانه هزاران گردشگر از آن دیدن می‌کنند، ‌سازه‌ای شبیه به یک معبد یا محلی برای انجام مناسک مذهبی مدفون شده است.

    این کشف با ترکیب اطلاعات حاصل از تجربه باستان‌شناسی سنتی «توتل» طی 15 سال اخیر و تخصص «پاراک» در تصاویر ماهواره‌ای که در سال سال 2013 گرفته شد، حاصل شده است.

    به گزارش ران داون، «توتل» باستان‌شناس آمریکایی درباره به موفقیت رسیدن این پروژه گفت: اگر تیم ما سرِ ستون‌هایی که از زیر خاک بیرون زده بودند را شناسایی نمی‌کرد، ‌هیچ وقت این کشف اتفاق نمی‌افتاد. به نظر می‌آید حفاری‌های غیرمجاز در این منطقه باعث بیرون آمدن ستون‌ها از زیر خاک شده است.

    به گفته این باستان‌شناس، ‌این ویرانه زیر چندین سانتی‌متر خاک و سنگ مدفون شده بود و چون در محل پررفت‌وآمد این سایت تاریخی قرار داشت، اطلاع از وجود آن بسیار سخت بود.

    حفاری‌های مختصر در این منطقه منجر به کشف چند ظرف و اشیائی متعلق به دوره های مختلف تاریخی شده است. قدمت برخی از این یافته‌ها به حدود 150 سال پیش از میلاد برمی‌گردد و این درست زمانی است که باستان‌شناسان اعتقاد دارند شهر «پترا» در مرکز تجاری بین دریای «سرخ» و «مرده» شکل گرفته است.

    محققان اعلام کردند، به نظر می‌رسد این ساختمان معبدمانند که در دوران شکوفایی «پترا» به عنوان پایتخت پادشاهی «نباتیان» بنا شده، حدود 181 در 161 فوت مساحت داشته باشد که در نوع خود سازه بزرگی به حساب می‌آید.

    «پترا» از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور اردن است که به خاطر قدمت تاریخی و خاک سرخ‌رنگش شهرت جهانی دارد. فیلم‌های سینمایی بسیاری از جمله «ایندیانا جونز» در این شهر ساخته شده‌اند.

    بنابر اعلام باستان‌شناسانِ این پروژه، تنها دو درصد از «پترا» که سالانه هزاران نفر از سرتاسر دنیا به دیدارش می‌آیند، تاکنون کشف و شناسایی شده است. منطقه باستانی این شهر بیش از 100 مایل‌مکعب مساحت دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو