مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر انجمن جامعه ایمن کشور:

۸۰ هزار نفر در سال دچار گازگرفتگی می‌شوند

عصر ساختمان-نوفرستی گفت: طبق آمار‌های گذشته وزارت بهداشت سالیانه حدود ۸۰ هزار نفر دچار گاز گرفتگی می‌شوند که بخش عمده آن خفیف است و حدود یک درصد معادل ۸۰۰ نفر آن منجر به فوت می‌شود.

۸۰ هزار نفر در سال دچار گازگرفتگی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، جواد نوفرستی مدیر انجمن جامعه ایمن کشور اظهار کرد: میزان تلفات مرگ خاموش در سال 83 به صورت تقریبی بین 500 تا 600 نفر بود، اما در  سال 86 مطابق آمار پزشکی قانونی فوت ناشی از مرگ خاموش به 1024 نفر رسید تا جایی که مطابق این آمار فقط در دی ماه همین سال 279 نفر فوت کردند، حتی رکورد فوت 50 نفر در یک روز به ثبت رسید با این حال اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفت.

    مدیر انجمن جامعه ایمن کشور تصریح کرد: تا قبل از سال 82 اطلاعات دقیقی از میزان فوت ناشی از مرگ خاموش وجود ندارد، اما از سال 82 تا 86 سالیانه میزان مرگ و میر ناشی از گازگرفتی 15 درصد رشد داشت، خوشبختانه از سال 86 به بعد با همکاری سازمان‌ها، افزایش نظارت، وضع قوانین، استفاده از فناوری‌های جدید و آگاهی مردم  آمار تلفات به 621 نفر در سال کاهش یافت.

    وی با بیان اینکه در سال 86  تعداد مشترکان گاز حدود 13 میلیون بود و طی سال‌های بعد به طور میانگین بالای یک  میلیون مشترک جدید اضافه شد و با احتساب ساخت سالانه 500 هزار مسکن 6 میلیون مسکن جدید ساخته شده است ادامه داد: در صورت عدم کنترل تلفات ناشی از مرگ و میر خاموش و ادامه یافتن سیر صعودی سالیانه آن امروزه شاهد تلفاتی حدود 3 هزار نفر در سال بودیم که خوشبختانه با حمایت رسانه‌ها طی سال‌های گذشته به هزار نفر در سال هم نرسیده است.

    نوفرستی بیان کرد: طبق آمار‌های گذشته وزارت بهداشت سالیانه حدود 80 هزار نفر دچار گاز گرفتگی می‌شوند که بخش عمده آن خفیف است و حدود یک درصد معادل 800 نفر آن منجر به فوت می‌شود.

    مدیر انجمن جامعه ایمن کشور بیان کرد: جلسه‌ای با میزبانی شرکت گاز و با حضور نمایندگان 6 وزارتخانه و سازمان‌های دولتی برگزار شد که حضور محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری تهران و علی محمد زنگانه مدیرکل اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه نشان از دغدغه مسئولان این قوه نسبت به این موضوع دارد.

    نوفرستی با بیان اینکه مسئولیت ایمنی در برابر مرگ خاموش تنها بر عهده شرکت گاز نیست، ابراز کرد: کمتر از یک سوم 800 نفر فوتی بر اثر مرگ خاموش از مشترکان گاز طبیعی و شهری استفاده می‌کنند و دو سوم آن ربطی به استفاده از گاز ندارند و با سوخت دیگر و استفاده از سوخت فسیلی قربانی می‌شوند.

    گفتنی است، انجمن جامعه ایمن کشور از سال 83 به عنوان تشکل مردمی با هدف اعلام هشدار نسبت به خطرات گاز گرفتگی و درخواست افزایش سطح ایمنی در کشور شروع به کار کرد و از سال 87 با ایجاد کارگروه کشوری پیشگیری از مرگ‌های خاموش، این انجمن نیز در وزرات کشور ثبت شد و پیگیری‌های لازم در خصوص اعلام هشدار، گاز گرفتگی و درخواست مطالبات برای افزایش ایمنی به این انجمن محول شد.

    کارگروه کشوری پیشگیری از مرگ‌های خاموش با حضور نماینده پزشکی قانونی؛ نماینده صداو سیما، شرکت گاز، آتش نشانی، نظام مهندسی و انجمن تولیدکنندگان شروع به کار کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو