مدیران خودروعصر اعتبار

الهام فخاری:

مطالعات مفصلی درباره آرامستان‌های تاریخی انجام شده است

عصر ساختمان- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مطالعات دقیق و مفصلی در مورد آرامستان و تمامی آرامستان های تاریخی تهران خصوصا آرامستان تاریخی دوازه دولاب صورت گرفته است.

مطالعات مفصلی درباره آرامستان‌های تاریخی انجام شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در مورد طرح یک فوریتی ساماندهی آرامستان های تاریخی دروازه دولاب گفت: این آرامستان دارای قدمت بسیار ارزشمندی است. آثار گرانقدری همچون باد صبا تا آثار ماندگار موسیقی آفریده اشخاصی است که در این آرامستان دفن شده اند.

    فخاری در ادامه افزود: مطالعات دقیق و مفصلی در مورد این آرامستان و تمامی آرامستان های تاریخی تهران خصوصاً آرامستان تاریخی دوازه دولاب صورت گرفته است. کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به صورت ویژه‌ای این موضوع را پیگیری کرده و کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز از باب سرمایه فرهنگی و اجتماعی ای که این آرامستان ایجاد می‌کند، در این زمینه مطالعاتی دارد. اعضای شورای شهر نیز در این خصوص همکاری کرده و بودجه ویژه ای را به شکل خاص برای ساماندهی این آرامستان تاریخی به تصویب رساندند.

    نایب رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: عملاً کار مطالعاتی مقدماتی این آرامستان تاریخی با تفصیل ویژه ای صورت گرفته، از این رو اهتمام ویژه ای نیاز است تا رسیدگی به وضعیت این آرامستان به جریان افتد. ضمن اینکه تصویب این طرح با قید یک فوریت موجب بررسی در کمیسیون‌های تخصصی خواهد شد و بدون در نظر گرفتن نظر این کمیسیون‌ها، طرح اجرایی نمی‌شود.

    فخاری گفت: تصویب این طرح در روزهای اخیر گواهی روشن و آشکاری بر فرهنگ هم زیستی مردم ایران در شهرها و پایتخت ایران است. از شهروندان بسیاری از کشورهای که متاسفانه امروز دولت‌شان خط و نشان برای سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان می کشند، شخصیت‌ها و افرادی در این آرامستان تاریخی به خاک سپرده شده اند که با آرامش در فضای فرهنگی کشور ما زیسته بودند. در آرامستان دروازه دولاب، شهروندان کشورهایی مانند آمریکا، ایتالیا، روسیه، لهستان، فرانسه در خاک آرامیده اند. به درازا کشیدن بحث مطالعات این آرامستان اقدام اجرایی را نباید بیش از این به تاخیر بیاندازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار