مدیران خودروعصر اعتبار

هیچ زلزله‌زده‌ای در آذربایجان شرقی در چادر سکونت ندارد

عصر ساختمان- معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: هیچ زلزله‌زده‌ای در آذربایجان شرقی در چادر سکونت ندارد.

هیچ زلزله‌زده‌ای در آذربایجان شرقی در چادر سکونت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی چادر برای اسکان موقت وجود ندارد، اظهار کرد: ساخت اتاقک‌های 12 متری را برای متقاضیانی که 2 تا 3 خانوار در یک واحد مسکونی زندگی می‌کردند، در اولویت قرار داده‌ایم.

    او ادامه داد: تاکنون 255 اتاقک 12 متری ساخته شده است و تا یک هفته آینده هم برای کسانی که 2 تا 3 خانوار در یک واحد مسکونی زندگی می‌کردند، به اتمام می‌رسد.

    جودی بیان کرد: این اتاقک‌های 12 متری برای متقاضیانی است که تسهیلات 10 میلیون تومانی را دریافت نکرده‌اند و متقاضیان 2 تا 3 خانوار در اولویت هستند.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن افزود: برخی از متقاضیان به جای این اتاقک‌ها پول نقد دریافت کرده‌اند، البته متقاضیان اولویت‌دار حدود 40 تا 50 نفر هستند.

    او با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های تعمیراتی تا پایان 22 بهمن ماه به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: تعداد واحد‌هایی که بر اثر زلزله آذربایجان شرقی دچار خسارت شده بودند، حدود 2 هزار واحد بود که تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

    جودی افزود: واحد‌های تخریب شده بر اثر زلزله هم حدود 3 هزار واحد بود که سعی خواهیم کرد تا پایان خرداد ماه سال 99 ساخت آن‌ها را هم به اتمام برسانیم.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: در این حادثه ما تازه، کار آواربرداری و شناسایی واحد‌های خسارت دیده را به اتمام رسانده‌ایم و امیدواریم با سرعت بیشتر بتوانیم ساخت واحد‌ها را البته با همکاری مردم به پایان برسانیم.

    او اظهار کرد: همکاری مردم و دستگاه‌ها در اتمام ساخت واحد‌ها مهم است و ما با وجود سرمای شدید در این منطقه کار بازسازی را کند نکرده‌ایم تا بتوانیم در موعد مقرر واحد‌ها را به متقاضیان تحویل دهیم.

    جودی گفت: تاکنون آواربرداری هزار و 800 واحد به اتمام رسیده است و در مرحله فونداسیون و اجرا کردن اسکلت برای واحد‌های احداثی هستیم و البته به سرعت در حال مقاوم سازی واحد‌های تعمیراتی هستیم که امیدواریم این واحد‌ها را به زلزله‌زدگان این منطقه تحویل دهیم.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن تأکید کرد: در این حادثه بنیاد مستضعفان سیمان کل واحد‌های احداثی و تعمیراتی را تأمین کرد و صدور پروانه ساخت و نقشه ساختمان‌ها هم در این حادثه برای متقاضیان رایگان بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار