مدیران خودروعصر اعتبار

فروش مسکن مهر در شهرهای کوچک

عصر ساختمان:مدیرکل دفتر مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۷ هزار واحد مسکن بدون متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر وجود دارد که شرایط محدودکننده فروش آنها را برداشته‌ایم.

فروش مسکن مهر در شهرهای کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، امید محمدی درباره نحوه فروش 7 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر اظهار کرد: در بخشنامه جدید که وزارت راه ابلاغ کرده از همه متقاضیان ثبت نام می‌کنیم یعنی شرایط مسکن مهر را برای پروژه های فاقد متقاضی برداشته‌ایم. البته هنوز اولویت با کسانی است که شرایط لازم را دارند.

    وی افزود: بنیاد مسکن از ابتدا قرار بود 380 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بسازد اما به جهت این‌که خط اعتباری مسکن مهر با محدودیت مواجه شد نتوانستیم برای یک سری از پروژه ها تسهیلات بگیریم در نتیجه آنها را از برنامه مسکن مهر خارج کردیم و در نهایت 347 هزار و 105 واحد پروژه با بانک‌های عامل که بیشتر بانک مسکن بود شروع کردیم.

    محمدی خاطرنشان کرد: از 347 هزار و 105 واحدی که آغاز کردیم 304 هزار و 230 واحد به اتمام رسیده است، 291 هزار و 300 واحد تحویل مردم شده، 20 هزار واحد تا پایان امسال تکمیل می‌شود و حدود 7 هزار واحد بدون متقاضی است.

    مدیرکل دفتر مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این‌که اغلب پروژه‌هایی که باقی مانده دچار مشکلات داخلی تعاونی‌ها با اعضا، مجریان و پیمانکاران هستند، گفت: وظایفی که به عهده بنیاد مسکن بوده انجام شده و تا پایان سال باقی پروژه‌ها را به اتمام می‌رسانیم. البته بحث خدمات و انشعابات که برعهده دیگر دستگاه‌ها است از وظایف ما محسوب نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 13 هزار واحد مشکل انشعابات دارد. البته بخشی از مشکلات در حال رفع است. در آب و برق کمتر مشکل دچار مشکل هستیم اما بیشترین مشکل در بخش فاضلاب است.

    محمدی درخصوص مابه التفاوتی که باید متقاضیان نسبت به مبالغ سال 86 بپردازند گفت: مسکن مهر در سال 86 شروع شد که هزینه‌ها بسیار کمتر از امروز بود و از آن زمان تا کنون دستمزدها، مصالح و هزینه‌ها چند برابر شده است. بخشی از کار در همان سال‌های ابتدایی انجام شد ولی مابقی پروژه‌ها به سنوات طولانی برخورد کرد و برخی پروژه‌ها بعدا شروع شد که حتی در سال 92 هم شروع پروژه داشتیم. در نتیجه با قیمت‌های سال 86 نمی‌شد کار کرد.

    محمدی با اشاره به بخشنامه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر محاسبه مابه‌التفاوت هزینه‌های مسکن مهر اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که اخیرا وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و هزینه‌های  مابه‌التفاوت را محاسبه کرده هزینه‌ها حدود 100 هزار تومان در هر متر مربع هزینه‌ها اضافه شد. یعنی مجری تا 100 هزار تومان نسبت به پروژه های اولیه می‌تواند قیمت بیشتری دریافت کند اما همه افزایش هزینه ها ناشی از ساخت نیست. انشعابات، پروانه، نظام مهندسی، هزینه های دفتری و سایر هزینه جانبی نسبت به سال 86 افزایش یافته است.

    مدیرکل دفتر مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: بیشترین تعداد متقاضیان مسکن مهر شهرهای کمتر از 25 هزار نفر در استان تهران با 38 هزار و 500 واحد و کمترین تعداد پروژه‌ها در استان ایلام با 4 هزار و 763 واحد است.

    محمدی هم‌چنین درباره برنامه های آینده بنیاد مسکن گفت: طرح‌های داخلی بنیاد مسکن را طبق روال دنبال می‌کنیم و ارتباطی به اتمام یا عدم اتمام مسکن مهر ندارد. ما در دو بخش مسکن روستایی و مسکن شهری طرح‌های خود را جلو می‌بریم. در حال حاضر نیز دو طرح ملی را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها مسکن مهر است و طرح دیگر، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد در شهرهای زیر 100 هزار نفر است که در سال 95 از شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری، برای شهرهای زیر 100 هزار نفر قائم‌مقامی گرفته‌ایم و پیگیر مقررات، سهمیه و ابلاغ بوجه هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو