مدیران خودروعصر اعتبار

سیاست‌های دولت در بازگرداندن رونق به بازار ناموفق بوده است

عصر ساختمان:یک کارشناس مسکن تأکید کرد: سیاست‌های دولت برای خروج بازار مسکن از رکود چهارساله آن تا امروز آن‌طور که بایدوشاید موفق عمل‌نکرده است.

سیاست‌های دولت در بازگرداندن رونق به بازار ناموفق بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از موج، احمدرضا سرحدی، با اشاره به سیاست‌های دولت برای خروج مسکن از رکود چهارساله گفت: ناتوانی دولت در مهار رکود و بازگرداندن رونق به بازار مسکن، نداشتن نقدینگی کافی و عرضه مسکن بیش از تقاضا فعلاً نمی‌تواند تغییری در بازار مسکن به وجود آورد.
    سرحدی به جزئیات پرداخت تسهیلات بدون سپرده‌گذاری 60،50،40 میلیون تومانی خرید مسکن که به‌تازگی از سوی ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام شد اشاره کرد و گفت: تا زمانی که بانک مرکزی طرح پرداخت تسهیلات بدون سپرده‌گذاری را پس از سنجش اعتبار تصویب نکند بانک مسکن نمی‌تواند چنین تسهیلاتی را پرداخت کند.
    این کارشناس مسکن تصریح کرد: ازآنجایی‌که اعتبارات بانک مرکزی تحت تأثیر وضعیت بد اقتصادی کشور به‌اندازه‌ای نیست که بتواند پرداخت این تسهیلات را پوشش دهد درنتیجه پیش‌بینی می‌کنم این طرح هم مانند سایر طرح‌های تسهیلات بانکی نتواند پاسخ متقاضیان بازار مسکن را بدهد.
    احمدرضا سرحدی زاده تأکید کرد: سیاست‌های دولت برای خروج بازار مسکن از رکود چهارساله آن تا امروز آن‌طور که بایدوشاید موفق عمل‌نکرده است.
    وی افزود: دلیل اصلی ناموفق بودن سیاست‌های دولت در بخش مسکن وضعیت بد اقتصاد کشور و پایین بودن توان مالی دولت برای تزریق سرمایه به این بازار برای بازگرداندن رونق به آن بوده است.
    سرحدی گفت: تا زمانی که وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نکند هیچ‌یک از این طرح‌های دولت در بخش مسکن به نتیجه نخواهد رسید.
    این کارشناس مسکن درنهایت گفت: باید تا زمان برداشته شدن تحریم‌ها منتظر ماند زیرا تنها در این صورت است که وضعیت اقتصادی کشور کمی بهبودیافته و آنگاه استفاده از چنین طرح‌هایی می‌تواند تحرک را به بازار راکد مسکن بازگرداند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو