مدیران خودروعصر اعتبار

سردار عبداللهی در نشست خبری:

۱۵هزار پروژه قرارگاه خاتم برای محرومیت زدایی

آمادگی حضور در سوریه

عصر ساختمان:فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از ۱۵هزار پروژه قرارگاه خاتم سخن گفتو اعلام کرد که کار فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به پایان رسیده است و این پروژه بیش از چهار ماه در انتظار افتتاح است.

۱۵هزار پروژه قرارگاه خاتم برای محرومیت زدایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سردار عبادالله عبداللهی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت 26 آذرماه سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در ساختمان روابط عمومی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) یکی از مجموعه‌های اجرایی و فنی بزرگ در خاورمیانه است و با داشتن نیروهای مجرب، تجهیزات و ماشین‌آلات منحصر به فرد، حرف اول را می‌زند و قراردادی وجود ندارد که قرارگاه نتواند آن را انجام دهد.

    وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در بحث خطوط انتقال آب، گاز و برق، سدسازی، جاده‌سازی و نظایر آن ورود کرده است.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه امروز بیش از 150 پروژه بزرگ که به نام ابر پروژه به حساب می‌آیند توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شده است، گفت: این پروژه‌ها نقش حیاتی برای کشور دارند و این قرارگاه در حوزه‌های ساخت پالایشگاه‌های مهم گازی و پتروشیمی، سدهای بزرگ، تونل‌های طویل، مترو، ساخت بنادر، ساخت آزادراه‌ها و نظایر آن که از نادرترین پروژه‌های کشور است، فعالیت می‌کند.

    عبداللهی با اشاره به آمادگی زیرسازی قطار سریع‌الاسیر از اصفهان تا قم که متولی آن، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است، اظهار داشت: در صددیم تا سرعت آن را که بین 250 تا 350 کیلومتر است، تغییر دهیم.

    وی در خصوص ساخت پروژه‌های پالایشگاهی گفت: زمانی که شرکت‌های خارجی، عرصه را خالی کردند، برخی احساس می‌کردند که کسی نیست که این کارها را انجام دهد ولی فرزندان انقلاب در این میدان سرافراز بودند و با مهندسی 100 درصد ایرانی، کار فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به پایان رسید و منتظریم رئیس‌جمهور آن را افتتاح کند.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: هم‌اکنون از مسئولین محترم گلایه داریم که پروژه‌ای با این عظمت بیش از چهار ماه است که در انتظار افتتاح است.

    عبداللهی تصریح کرد: مهندسی فازهای 15 و 16پارس جنوبی باعث شد تا فازهای جدید هم از نشات گرفته و امروز تا مرز 85 درصد پیشرفت داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس که بزرگترین میعانات گازی در خاورمیانه و جهان است، در زمینی به مساحت 700 هکتار روزانه 360 هزار بشکه و 60 میلیون لیتر فرآورده تولید می‌کند؛ این در صورتی است که نیاز امروز کشور کمتر از 60 میلیون لیتر است.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء از نخبگان دانشگاهی چه بهره‌ای می‌برد، تصریح کرد: امروز با همکاری و همدلی قشرهای مختلف جامعه، کارهایی صورت گرفته است و این کارها به ویژه با همراهی نخبگان دانشگاهی بوده است و کشور امروز به نیروی انسانی نیاز دارد. از چهار یا پنج دانشگاه برتر کشور عضویابی کرده و این افراد را جذب می‌کنیم.

    عبداللهی در خصوص ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به حوزه‌های نفتی با توجه به احتمال ورود شرکت‌های نفتی خارجی به کشور، گفت: در بحث ساخت پالایشگاه‌ها با قدرت می‌توانیم بگوییم نیازی به ورود شرکت‌های خارجی نیست. در بخش مهندسی نیز هیچ نیازی نداریم، اما آنچه نیاز بوده، بحث سرمایه‌گذاری است.

    وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه قرارگاه به چه شکلی می‌خواهد اثبات کند که رقیب بخش خصوصی نیست و مکمل آن به حساب می‌آید؟ گفت: جلوی دهان افراد را نمی‌توان گرفت و گاهی اوقات صحبت‌هایی می‌شود که قرارگاه عرصه را بر شرکت‌های داخلی تنگ کرده است. قرارگاه عرصه را به شرکت‌های خارجی که قصد غارت داشته‌اند، تنگ کرده است.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: نیروهای امروز ما بیشتر از مردم هستند و از طرفی قرارگاه 5000 پیمانکار دارد و برای کارهای بزرگ یک لیدر باید وجود داشته باشد و قرارگاه امروز این نقش را دارد.

    عبداللهی ادامه داد: پیمانکاران بخش خصوصی امروز بیشتر مایل به بستن قرارداد با ما هستند تا اینکه با دولت قرارداد ببندند.

    وی در خصوص ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پساتحریم و با وجود ورود شرکت‌های خارجی، اظهار داشت: در پساتحریم همان نقشی را که گذشته داریم، خواهیم داشت و از امکانات، تجهیزات و نیروهای خوبی که در قرارگاه وجود دارد، استفاده می‌شود.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که خارجی‌ها کارهای اجرایی را بر عهده بگیرند و در بحث اجرا باید از توانمندی که در کشور وجود دارد، استفاده کنیم.

    عبداللهی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا کار فازهای 15 و 16 پارس جنوبی هم‌اکنون متوقف شده است، گفت: خیر. این‌طور نیست. امروز مشکل کمبود گاز در کشور نداریم و روزانه 52 میلیون مترمکعب گاز به شبکه می‌دهیم و تاکنون 16 میلیارد مترمکعب گاز داده‌ایم. پالایشگاه متوقف نشده است اما به صورت رسمی نتوانسته‌ایم آن را افتتاح کنیم.

    وی ادامه داد: وقتی کار خارق‌العاده‌ای در کشور صورت می‌گیرد، باید به صورت الگو معرفی شود. در نامه‌ای به وزارت نفت اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم این پالایشگاه را افتتاح کنیم.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص ورود قرارگاه به بحث ساختمان‌سازی، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) مطلقاً به بحث ساختمان‌سازی ورود نمی‌کند، اما در حوزه بهداشت آمادگی پیدا کرده‌اند تا سقف پنج میلیارد تومان بر اساس درخواست وزیر بهداشت، بیمارستان ساخته شود.

    وی در خصوص نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: از کسانی که درباره اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند، گلایه داریم. تمام راهبردهای اصولی را مقام معظم رهبری تعیین کرده‌ است و ما باید به سمت اجرایی کردن برویم. تمام پروژه‌های قرارگاه در جهت اقتصاد مقاومتی است.

    عبداللهی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و باید با اقتدار در میدان بود و باید با اولویت‌بندی به سراغ پروژه‌ها برویم.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تا چه مبلغی در قراردادها شرکت می‌کند؟ اظهار داشت: زیر 100 میلیارد تومان شرکت نمی‌کنیم، اما گاهی پروژه‌ای، مقدمه پروژه دیگر است و باید انجام شود.

    وی در خصوص ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به ساخت آزادراه تهران – شمال، گفت: قرارگاه تمایلی ندارد در آزادراه تهران – شمال شرکت کند و این کذب محض است. اگر ما آن زمان شرکت می‌کردیم، تاکنون پیشرفت خوبی داشت و قرارگاه توانست در مدت کوتاهی 160 کیلومتر را در آن زمان تحویل دولت بدهد.

    عبداللهی افزود: تا پایان دولت یازدهم، آزادراه تهران – شمال به راحتی می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

    وی اظهار داشت: آمادگی داریم خط آهن را تا کربلا توسعه دهیم و یک قطعه آن از کرمانشاه تا خسروی آماده است که مشکلات مالی و فنی دارد.

    عبداللهی تصریح کرد: ما خیلی تلاش کردیم تا کار جلو برود اما نظر دوستان این نبود. اخیراً با آقای سعیدی‌کیا صحبت کردیم و گفتیم که ما آماده‌ا‌یم گره کور را باز کنیم؛ اما نشد. بخشی از این آزادراه را آقایان به جاهای دیگری داده‌اند که البته این شامل قطعه یک بود و گره کور قطعه دو و سه همچنان باقی است.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: به عنوان یک تکلیف شرعی، هر جایی که مردم دغدغه داشته باشند، حضور پیدا می‌کنیم.

    وی در خصوص الزامات قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در جهت محرومیت‌زدایی، گفت: 15 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور داریم و ما ابتدا مناطق محروم را در نظر می‌گیریم و بعد اقدامات را انجام می‌دهیم.

    عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت کارخانه‌های معدنی اشاره کرد و گفت: ساخت کارخانه‌های معدنی همچون فولاد بافت کرمان را در برنامه داشته‌ایم. در این بخش ساخت کارخانه‌های معدنی بومی شده توسط قرارگاه انجام می‌شود.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص اقدامات برون‌مرزی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: برای شرکت‌ در پروژه‌های خارج از کشور بخصوص در کشور سوریه آمادگی داریم. البته در عراق پروژه‌هایی مثل تصفیه‌خانه را در دست داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی