مدیران خودروعصر اعتبار

عناوین تعرفه‌های عوارض شهرداری‌ها یکسان‌سازی می‌شود

عصر ساختمان- معاون اداره کل دفتر برنامه‌ریزی بودجه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور از یکسان‌سازی عناوین تعرفه‌های شهرداری در کشور خبر داد و گفت: از سال آینده دفترچه تعرفه‌های عوارض شهرداری ابلاغ می‌شود.

عناوین تعرفه‌های عوارض شهرداری‌ها یکسان‌سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد جوانمردی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی پیرامون ماده 77 قانون شهرداری و عوارض در استانداری کرمانشاه اظهار داشت: تدوین این دفترچه در راستای دفاع از حقوق شهرداری ها و مردم به صورت متقابل است.

    او، عوارض را تنها منبع درآمدی شهرداری ها بیان کرد و گفت: در برخی از موارد تعرفه عوارض شهرداری در دیوان عدالت اداری ابطال می شود لذا یکسان سازی عناوین تعرفه های عوارض به منظور جلوگیری از همین دست اشتباهات بوده است.

    جوانمردی، ابلاغیه جدید عوارض شهرداری را شامل 2 بخش مرتبط با صدور پروانه ساختمانی و نیز غیرمرتبط با آن عنوان کرد و ادامه داد: عناوین مرتبط با صدور پروانه ساختمانی خود شامل: عوارض زیربنا، مازاد بر تراکم، بالکن و پیش آمدگی و عوارض صدور مجوز حصارکشی و دیوارکشی بر املاک فاقد مستحدثات می شود.

    وی در خصوص سایر عنواین عوارضی به عوارض مشاغل اشاره کرد و گفت: در ابلاغیه جدید هرکسی که فضای شهری را اشغال کند باید عوارضش را بپردازد و البته این موضوع به نسبت نوع شغل، مساحت و محل آن متغیر است اما شامل همه حتی پزشکان و بانک ها نیز می شود.

    این مقام مسوول از برنامه اخذ عوارض از موتورسیکلت ها خبر داد و افزود: تابلوهای معرفی نیز حتما باید در ساختمان محل کسب و مطابق با پروانه ساخت باشد و گرنه جنبه تبلیغاتی پیدا می کنند.

    جوانمردی در پایان از ایجاد تفاهم نامه با تامین اجتماعی در خصوص پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: طبق قانون جدید کارگران ساختمانی مشمول پرداخت حق بیمه خواهند بود.

    وی همچنین به تفاهم نامه با آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: قرار بر این است که سهم درآمدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری شامل صدور پروانه ساختمانی و نیز تفکیک و نوسازی باشد.

    در این جلسه همچنین ماده 77 عوارض شهرداری بحث و بررسی شد؛ این ماده به نحوه رفع اختلاف شهرداری ها و مودیان پیرامون عوارض از طریق کمیسیون مربوطه اشاره دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو