مدیران خودروعصر اعتبار

سفر استانی رییس‌جمهوری و امیدواری‌ها به تکمیل نهایی راه‌آهن اردبیل

عصر ساختمان- پروژه راه آهن اردبیل - میانه عمری نزدیک یک ربع قرن دارد و اکنون در سال‌های پایانی دولت دوازدهم و با سفر استانی رییس‌جمهوری امیدها به نهایی شدن آن و افتتاح تا پایان دولت افزایش یافته است.

سفر استانی رییس‌جمهوری و امیدواری‌ها به تکمیل نهایی راه‌آهن اردبیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، رییس دفتر رییس جمهوری در جریان سفر استانی رییس جمهوری گفت: راه آهن اردبیل – میانه در اولویت اجرایی دولت قرار گرفته و بزودی ریل‌گذاری آن از سمت اردبیل آغاز می‌شود.

    محمود واعظی روز چهارشنبه افزود: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخودار است.

    وی اضافه‌کرد: 80 کیلومتر این پروژه از سمت میانه زیرسازی شده و برای اجرا به مناقصه رفته است.

    واعظی گفت: این پروژه یکی از مطالبات مردم استان اردبیل است و دولت با تخصیص اعتبارات لازم و تامین فاینانس داخلی به این خواسته جامه عمل پوشاند و باید در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

    وی افزود: دولت در بودجه 99 هم اعتبار قابل‌توجهی به این پروژه اختصاص داده و پیش‌بینی شده تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برسد.

    رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه راه‌آهن  استان اردبیل را متحول می‌کند، گفت: این طرح سبب توسعه اقتصادی در استان شده و علاوه برآن می‌تواند مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه را گسترش دهد.

    او در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل موضوع راه آهن اردبیل را یکی از مطالبات مهم و قدیمی مردم استان عنوان کرد که از سال‌های گذشته این موضوع عملیاتی نشده است.

    واعظی افزود: رییس‌جمهور تاکید دارد که باید به راه‌های استان توجه ویژه داشته باشیم و راه‌آهن اردبیل تا پایان 99 انجام شود.

    وی اظهارداشت: هزار و 500 میلیارد تومان در سال‌های 98 و 99، به این پروژه مهم و زیربنایی که از مطالبات اصلی مردم است، اختصاص خواهد یافت.

    وی موضوع راه آهن اردبیل را یکی از مطالبات مهم و قدیمی مردم استان عنوان کرد که از سال‌های گذشته این موضوع عملیاتی نشده است.

    واعظی افزود: رییسجمهور تاکید دارد که باید به راه‌های استان توجه ویژه داشته باشیم و راه‌آهن اردبیل تا پایان 99 انجام شود.

    رییس دفتر رییس‌جمهوری اظهارداشت: یک هزار و 500 میلیارد تومان در سال‌های 98 و 99، به این پروژه مهم و زیربنایی که از مطالبات اصلی مردم است، اختصاص خواهد یافت.

    مسوولان دولتی تاکید می‌کنند که به نتیجه رساندن این پروژه بزرگ می‌تواند به تحولی در اقتصاد استان اردبیل منجر شود.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه‌آهن میانه - اردبیل است، گفت: با افتتاح این طرح، گردشگری استان رونق و توسعه بیشتری خواهد گرفت.

    به گفته ، سعید رسولی ، افتتاح  طرح راه‌آهن اردبیل - میانه باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

    وی اظهار کرد:  تکمیل پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل و ادامه آن به پارس‌آباد پروژه مستقل دیگری برای کشور است و با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعه آن از لحاظ بار ریلی در حال پیش‌بینی است، ارتباطی با پروژه راه‌آهن آستارا ندارد.

    او تشریح کرد: سیاست‌های اقتصادی کشور و تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری و نیز تحریم‌های اقتصادی کشور، اتخاذ تصمیم‌های جدیدی در ایجاد منفذهای متعدد برای مبادلات اقتصادی کشور شده است.

    اکبر بهنامجو ، استاندار دولت دوازدهم در اردبیل از همان روزهای شروع بکار خود اتمام طرح راه‌آهن اردبیل را بعنوان یکی از اهداف ضربتی خود قرار داده و وعده افتتاح آن تا پایان سال 99 را به مردم داده است.
    وی که موفق به تامین منابع مالی این طرح بزرگ شده برای اطمینان‌بخشی به مردم با نصب تلویزیون‌های شهری آخرین مراحل پیشرفت طرح راه‌آهن اردبیل را در مقابل چشمان اهالی استان قرار داده و هر از گاهی نمایندگان رسانه های گروهی نیز بازدیدهایی از این طرح بعمل می آورند.

    عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول 173 کیلومتر در سال 83 شروع شده و مسوولان کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان میکنند، ‌ در این خط ریلی بیش از 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 4 کیلومتر پل دره ای بزرگ ، 3کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر اجرا می‌شود.

    برای تکمیل راه‌آهن میانه - اردبیل حدود 35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات ، میلگرد و کابل و حدود 220 هزار تن سیمان  مورد نیاز است.

    اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل تاکید می‌کند که راه‌آهن اردبیل - میانه با تامین مالی و خروج از رکود شتاب گرفته و در حال حاضر اجرای آن روندی مطلوب دارد.
    وی بیان‌کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است این طرح را تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برساند و به غیر از این تلاش می‌شود راه‌آهن اردبیل تا منطقه مرزی مغان امتداد یافته و این طرح نیز در مرحله مطالعات است.
    وی افزود: اتصال راه‌آهن اردبیل - مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز مورد توافق مقام‌های 2 کشور قرار گرفته و مکان‌یابی آن نیز صورت گرفته است.

    170 میلیارد تومان اعتبار راه آهن اردبیل ابلاغ شد

    به گفته استاندار اردبیل ، 170 میلیارد تومان اعتبار راه‌آهن اردبیل- میانه پیش از سفر رییس‌جمهوری ابلاغ شده است.

    به گفته وی ،  با پیگیری‌های رییس سازمان برنامه و بودجه استان 100 میلیارد تومان از بودجه عمومی تخصیص راه‌آهن اردبیل در پیوست بودجه ابلاغ شد که با اعتبار 30 میلیارد تومان قبلی اعتبار امسال به 130 میلیارد تومان افزایش یافت.

    وی افزود: از اعتبارات بانک ملی نیز 70 میلیارد تومان دیگر ابلاغ شده که با 150 میلیارد تومان قبلی 220 میلیارد از 250 میلیارد اعتبار امسال این بانک تامین شد.

    استاندار اردبیل ابرازامیدواری کرد با تامین این اعتبارات روند احداث راه‌آهن اردبیل همچنان با سرعت ادامه پیدا کند.

    شهروندان اردبیلی امیدوارند که با توجه به روند سریع امور در دولت دوازدهم و تامین اعتبار لازم پس از نزدیک به 15 سال و عدم تحقق وعده‌های بی‌شمار در دولت‌های مختلف بلاخره در پایان سال 99 با توجه به وعده استاندار این دولت بلاخره راه‌آهن به اردبیل رسیده و سوت آن شنیده شود.

    در سفر امروز رییس‌جمهوری به استان اردبیل وعده‌های دلگرم‌کننده‌ای از تعهد دولت برای پایان پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه شنیده شد و امیدواری به پیوستن به شبکه ریل سراسری افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار